top of page

6 Σκηνές Που Πρέπει Να Έχει Το Μυθιστόρημά Σου Για Να Αναδειχθεί Η Πλοκή + Ο Πρωταγωνιστής Σου


Ποιος θα ήταν ο Batman αν δεν υπήρχε ο Joker; Ίσως ένα πλουσιόπαιδο με θέματα θυμού και πολύ ελεύθερο χρόνο στην ζωή του.

Όμως ένας «κακός ήρωας», ένας ήρωας που έχει κακά και αρνητικά κίνητρα και υλοποιεί έως και διαβολικές πράξεις, αλλάζει πολύ την όποια κατάσταση στην πλοκή μας.

Θέλω να το θυμάσαι:

Οι κακοί και διαβολικοί και αρνητικοί ήρωες διαμορφώνουν και αναδεικνύουν τους πρωταγωνιστές μας. Σε περίπτωση που δεν το έχεις ήδη σκεφτεί, συνειδητοποιήσει ή μελετήσει κάπου αλλού… χωρίς τα «κακά παιδιά», οι ήρωές μας, και ιδιαίτερα οι πρωταγωνιστικοί μας ρόλοι δεν μπορούν να διαπρέψουν.

Γι’ αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό, να αφιερώνουμε έμπνευση, χρόνο, ενέργεια, αλλά και συγκεκριμένες σκηνές μέσα στο μυθιστόρημά μας, για να τους παρουσιάσουμε και να τους σμιλέψουμε σε όλο τους το μεγαλείο.

Την επόμενη φορά που θα ασχοληθείς με το μυθιστόρημά σου, είτε διαμορφώνεις τον σκελετό και την πλοκή του, είτε το γράφεις, είτε κάνεις την επιμέλειά του, βεβαιώσου ότι συμπεριλαμβάνεις τις παρακάτω σκηνές ώστε οι ήρωές σου (πρωταγωνιστές και «κακά παιδιά») να μην είναι βαρετοί και προβλέψιμοι.

Ναι, κυρίως οι πρωταγωνιστές μας, μπορούν να μεταμορφωθούν σε βαρετοί και προβλέψιμοι, όμως όταν οι «κακοί» ήρωες δημιουργούν χάος και ένα σωρό εμπόδια (μέσω της πλοκής) στην ζωή τους, τότε μπορεί να αναδειχτεί και το μεγαλείο των πρωταγωνιστών μας.

Αλλά δεν είναι αρκετό απλά να δηλώσεις στους αναγνώστες σου ότι «αυτός/αυτή» είναι το «κακό παιδί» της πλοκής σου. Θα πρέπει να κάνεις τον αναγνώστη σου να κατανοήσει το ΓΙΑΤΙ αυτός ο ήρωας συμπεριφέρεται έτσι, αλλά και να δώσεις την αίσθηση (αρκετές φορές μέσα στην πλοκή σου) ότι ο «κακός» μπορεί τελικά να τα καταφέρει και να «κερδίσει» τον «καλό» πρωταγωνιστή σου.

Για όλους τους παραπάνω λόγους, σήμερα μοιράζομαι μαζί σου 6 διαφορετικές σκηνές που καλό είναι να συμπεριλάβεις στο μυθιστόρημά σου, ώστε με την βοήθεια του «κακού» ήρωα να αναδείξεις τόσο τον πρωταγωνιστή σου, όσο και την ίδια την πλοκή σου.

Σκηνή Νο1 – Εκεί Από Που Ξεκίνησαν Όλα

Όλη μας έχουμε μια προσωπική στιγμή από όπου όλα ξεκίνησαν. Μια στιγμή που μας απέρριψε η οικογένεια, ο μέντοράς μας, ο ήρωας που θαυμάζαμε. Μια στιγμή που κάτι άλλαξε στην σκέψη και την ψυχή μας. Μια στιγμή που η καρδιά μας ράγισε και πήραμε αποφάσεις δίχως γυρισμό.

Αν φανερώσεις την αντίστοιχη στιγμή/σκηνή για τον «κακό» σου ήρωα, τότε οι αναγνώστες σου θα μπορέσουν να τον κατανοήσουν σε ένα πιο βαθύ επίπεδο και δεν θα είναι απλά ο «κακός», αλλά και ένα «πληγωμένο» και «παρεξηγημένο» πλάσμα.

Σκηνή Νο2 – Η Πρώτη Εντύπωση Μετράει Κι Εδώ

Οι πρώτες εντυπώσεις πάντα είναι σημαντικές και για τον λόγο αυτό την πρώτη φορά που θα δούμε τον «κακό» ήρωα σε δράση, θα πρέπει να ξεδιπλώσεις όλο το ταλέντο σου ως συγγραφέας. Θα πρέπει οι αναγνώστες σου να εντυπωσιαστούν με το πρώτο έγκλημά του, με την διαβολική ματιά του, με τον ιδιαίτερο τόνο στην φωνή του…

Όσο πιο «μεγάλος» είναι ο πρωταγωνιστής σου, τόσο «πιο μεγάλος» θα πρέπει να είναι ο «κακός» ήρωας που του στέκει εμπόδιο σε μία φυσιολογική και καθημερινής ρουτίνας ζωή.

Σκηνή Νο3 – Η Πρώτη Φορά Που Έρχονται Αντιμέτωποι

Είναι η στιγμή/σκηνή που οι δύο ήρωες για πρώτη φορά υψώνουν το ανάστημά τους και αντιμετωπίζουν ο ένας τον άλλο.

Η σκηνή σου αυτή είναι και η πιο κατάλληλη ευκαιρία που έχεις μέσα στην πλοκή σου για να δείξεις στους αναγνώστες σου γιατί ο ένας είναι «αντάξιος» του άλλου, αλλά και γιατί αξίζει τον κόπο να διαβάσουμε παρακάτω για να δούμε τελικά τι θα συμβεί και πως θα εξελιχθεί αυτό που έχεις εμπνευστεί για εμάς.

Σκηνή Νο4 – Την Στιγμή Που Ο Πρωταγωνιστής Χάνει

Πρόκειται για μια σκηνή που κάθε μυθιστόρημα ΕΠΙΒΑΛΛΕΤΑΙ να έχει. Αν ο πρωταγωνιστής σου είναι «σούπερ τέλειος», αψεγάδιαστος και δεν χάνει ποτέ, τότε η πλοκή, και κατ’ επέκταση το μυθιστόρημά σου, είναι βαρετό και οι αναγνώστες σου δυσανασχετούν.

Πρέπει να βλέπουμε πως ο πρωταγωνιστής σου υποφέρει, πως έχει να αντιμετωπίσει δύσκολες καταστάσεις –και πως δεν τα καταφέρνει πάντα- πως έχει να απαντήσει σε δύσκολα ερωτήματα και να πάρει δύσκολες αποφάσεις, πως είναι σε διλλήματα… και η λίστα θα πρέπει αν είναι μεγάλη για τον πρωταγωνιστή σου.

Μια λίστα που στην κορυφή της θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει τα εμπόδια που του θέτει ο «κακός» της πλοκής σου. Ναι, ο Joker ΠΡΕΠΕΙ να ανατινάξει ΜΕ ΕΠΙΤΥΧΙΑ εκείνο το νοσοκομείο για να κινητοποιήσει τον πρωταγωνιστή μας.

Σκηνή Νο5 – Ο Μονόλογος

Αυτή είναι μια σκηνή που όλοι περιμένουμε κάποια στιγμή. Ο James Bond είναι δεμένος σε μια καρέκλα. Τα όπλα είναι αστραμμένα πάνω του και λίγο πριν ενεργοποιηθεί ό,τι μπορεί να το κάνει μοιραίο κακό, ο «κακός» ήρωας, που προς στιγμή φαίνεται ότι κερδίζει, αρχίζει να μιλάει και αποκαλύπτει τόσο την ιστορία του, όσο και το δόλιο πλάνο του.

Εμείς ως αναγνώστες/θεατές ξέρουμε ότι ο κεντρικός μας ήρωας θα πάρει αυτές τις πληροφορίες και θα τις χρησιμοποιήσει υπέρ του. Όμως ακόμη κι αν έχουμε αυτή την γνώση, απολαμβάνουμε την αγωνία αυτής της σκηνής, και θέλουμε να δούμε πώς θα εξελιχθούν τα πράγματα τόσο για τον πρωταγωνιστή μας, όσο και για τον κακό μας ήρωα.

Παράλληλα, αυτή η σκηνή κάνει (ή θα έπρεπε να κάνει) ακόμη πιο ξεκάθαρα τα κίνητρα του «κακού» ήρωά μας. Γιατί ο κακός συμπεριφέρεται έτσι; Γιατί τα κάνει όλα αυτά; Θέλει χρήματα; Θέλει εξουσία και έλεγχο; Γιατί προκαλεί όλο αυτό το χάος και τα εμπόδια;

Μέσα από αυτό τον μονόλογο βλέπουμε τον κόσμο μέσα από τα δικά του μάτια και πρόκειται για μία από τις πιο σημαντικές σκηνές σε κάθε μυθιστόρημα, γι’ αυτό μην την ξεχνάς.

Σκηνή Νο6 – Μας Ξεγέλασε Όλους

Αυτή η σκηνή ανήκει σε πολύ ιδιαίτερους «κακούς» ήρωες. Πρόκειται για την στιγμή/σκηνή όπου πρωταγωνιστής και αναγνώστες πιστεύουν –εσφαλμένα φυσικά- πως ο «κακός» έχει αλλάξει. Όμως κάτι τέτοιο δεν συμβαίνει πραγματικά. Απλά μας έχει ξεγελάσει.

Εάν μέσα στο μυθιστόρημά σου τοποθετήσεις με την βοήθεια της πλοκής σου και μια τέτοια στιγμή/σκηνή, να ξέρεις πως μόνο και μόνο γι’ αυτό, το μυθιστόρημά σου θα ανήκει αυτόματα σε ένα ανώτερο επίπεδο.

Αν εργαστείς με τον «κακό» σου ήρωα όπως πρέπει, τότε αναπόφευκτα θα αναδείξεις τον κεντρικό σου ήρωα και μαζί με αυτόν και την δυναμική της πλοκής για το μυθιστόρημά σου, και οι παραπάνω σκηνές θα σε βοηθήσουν στην προσπάθειά σου αυτή.

Βάλε Σε Εφαρμογή Όλα Τα Παραπάνω Και Κάνε Αυτή Την Άσκηση Δημιουργικής Γραφής – Συγγραφής

Σκέψου τον κεντρικό σου ήρωα και τον «κακό» σου ήρωα για το μυθιστόρημα που ήδη εργάζεσαι μαζί του ή εμπνεύσου έναν νέο κεντρικό ήρωα και τον ανταγωνιστή του, και αφιέρωσε μόλις 15 λεπτά για να γράψεις μία από τις παραπάνω σκηνές. (Εάν έχεις όρεξη και διάθεση, αφιέρωσε και λίγο παραπάνω χρόνο ίσως αύριο και μεθαύριο να πειραματιστείς και να γράψεις όλες τις παραπάνω σκηνές.)

Όμως πριν μπεις στην διαδικασία της συγγραφής, θα ήθελα να ακούσω εσένα. Σε βοηθούν οι παραπάνω σκηνές στο βιβλίο που θέλεις να γράψεις;

Έχεις σκεφτεί ποτέ στο παρελθόν τόσο έντονα και διεξοδικά το «κακό» παιδί της πλοκής σου με σκοπό να αναδείξεις ακόμη πιο πολύ την πλοκή και τον πρωταγωνιστή σου;

Αν έχεις φίλους, γνωστούς, συγγενείς ή συναδέλφους/συνεργάτες που ξέρεις ότι κάτι τέτοιο θα τους ενδιέφερε και θα τους ενέπνεε, τότε προώθησέ τους αυτό το post τώρα.

Εμείς θα τα πούμε ξανά σύντομα.

Στο μεταξύ να έχεις μια ανέλπιστα όμορφη ημέρα!

Μαρία


bottom of page