15 Μοιραία Λάθη Που Κάνουν Όλοι Οι Νέοι Συγγραφείς Και Πώς ΕΣΥ Να Τα Αποφύγεις


Οι νέοι συγγραφείς της γενιάς μας κάνουν λάθη.

Λάθη που αφορούν τόσο την συγγραφή του ίδιου τους του βιβλίου, όσο και τις επιλογές που κάνουν (ή δεν κάνουν) για την έκδοση και προώθηση των βιβλίων τους, αλλά και της ίδιας της Συγγραφικής Ταυτότητάς τους.

Έχω συναντήσει αρκετές εκατοντάδες συγγραφείς πλέον, που την πρώτη τους φορά επαναλαμβάνουν τα ίδια ακριβώς λάθη, ενώ την δεύτερη φορά…

Είτε αυτή η δεύτερη φορά, αφορά ένα νέο τους βιβλίο, είτε αφορά το πρώτο τους βιβλίο, που όμως το προσεγγίζουν, αυτή την δεύτερη φορά – έχοντας πλέον την γνώση – προσεγγίζουν τα πάντα, (συγγραφή, έκδοση και προώθηση), εντελώς διαφορετικά.

Σήμερα μοιράζομαι μαζί σου την λίστα με αυτά τα 15 μοιραία λάθη για να μην τα επαναλάβεις κι εσύ, αλλά και για να σε βοηθήσω να τα αποφύγεις.

Τα λάθη αυτά μπορεί να σου κοστίσουν πολλές ώρες, αλλά και να σου στερήσουν αρκετά χιλιάδες ευρώ από τα έσοδα που μπορείς να έχεις ως Συγγραφέας της Γενιάς μας και χωρίζονται σε 3 μεγάλες κατηγορίες:

  • Λάθη Σχεδιασμού & Προετοιμασίας.

  • Λάθη Μάρκετινγκ

  • Λάθη Έκδοσης & Προώθησης

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!

Στρατηγικά Λάθη Σχεδιασμού & Προετοιμασίας

1) Το να μην έχεις μια ξεκάθαρη εικόνα/όραμα για το βιβλίο και την Συγγραφική σου Ταυτότητα.

Εάν δεν είναι ξεκάθαρο μέσα σου το γιατί εσύ θέλεις να γράψεις – ή ήδη γράφεις – αυτό το βιβλίο…

Τότε μπορεί να ξοδέψεις ώρες και ώρες σε μια δραστηριότητα, που τόσο στην διαδρομή δεν θα σου προσφέρει όλες τις απολαύσεις της, αλλά και στο τέλος… αυτός ο κόπος μπορεί να καταλήξει στο συρτάρι.

Γι' αυτό λοιπόν, είναι πάρα πολύ σημαντικό - από την αρχή - να γνωρίζεις πολύ καλά και ξεκάθαρα μέσα σου, όλα όσα θέλεις να πετύχεις μέσα από την συγγραφή των βιβλίων σου.

2) Το να μην έχεις μια ξεκάθαρη ιδέα και ένα ξεκάθαρο θέμα για το βιβλίο σου.

Εάν δεν μπορείς να αποτυπώσεις την ιδέα και το θέμα του βιβλίου σου ξεκάθαρα και κατανοητά σε μια σύντομη – πολύ πολύ σύντομη – πρόταση, τότε έχεις πρόβλημα.

Αν χρειάζεται να εξηγήσεις με πολλές προτάσεις και για αρκετή ώρα σε κάποιον, τι πραγματεύεται το βιβλίο σου, τότε το θέμα και η ιδέα σου δεν είναι ξεκάθαρα μέσα σου.

Κι αν το θέμα και η ιδέα για το βιβλίο σου δεν είναι ξεκάθαρα μέσα σου, δεν θα μπορέσεις ποτέ να ολοκληρώσεις κάτι τόσο μεγάλο, πολύπλοκο και πολύπλευρο, όπως είναι ένα μυθιστόρημα, που να είναι κατανοητό και ενδιαφέρον για τους αναγνώστες σου.

3) Το να μην γνωρίζεις, αλλά και το να μην εστιάζεις σε όσα ήδη είσαι καλή/καλός.

Κάποιοι συγγραφείς είναι πολύ καλοί στους διαλόγους, άλλοι στις περιγραφές, άλλοι στους έντονα συναισθηματικούς ήρωες, άλλοι στο πρώτο πρόσωπο, και άλλοι στο τρίτο πρόσωπο.

Εάν δεν γνωρίζεις που είσαι καλός/καλή και που όχι, δεν θα μπορέσεις ποτέ να δομήσεις μια πλοκή ενός μυθιστορήματος γύρω από τα «έμφυτα» ταλέντα σου, αλλά και δεν θα ξέρεις που να εστιάσεις για να βελτιωθείς.

4) Το να μην δημιουργείς από την αρχή ένα πλάνο.

Είτε σου αρέσει, είτε όχι, το μυθιστόρημα είναι ένα μεγάλο σε όγκο λογοτεχνικό κείμενο με πολλά επίπεδα, με μία βασική γραμμή πλοκής, με παράλληλες γραμμές πλοκής, με στιγμές έντασης, εκτόνωσης, με κορυφώσεις, με προσωπικές διαδρομές και αλλαγές για τους ήρωες, με λεπτομέρειες που κάνουν την διαφορά, με περιγραφές, διαλόγους, κλιμακώσεις και ήρωες που βιώνουν την ιστορία που έχουμε εμπνευστεί.

Όλα τα παραπάνω δεν προκύπτουν από τυχαίες εμπνεύσεις, ΜΟΝΟ.

Όλα τα παραπάνω – εάν θέλεις το μυθιστόρημά σου να έχει επιτυχία - είναι αποτέλεσμα οργάνωσης και συνειδητών επιλογών. Είναι αποτέλεσμα κάποιας μορφής σκελετού και σχεδιαγράμματος.

Και πλέον, οι συγγραφείς της γενιάς μας (ανάλογα τον τύπο του συγγραφέα που είναι, αλλά και ανάλογα με το βιβλίο που γράφουν την κάθε φορά) έχουν στην διάθεσή τους μια σειρά από τρόπους και τεχνικές για να οργανωθούν και να συνθέσουν τον σκελετό/σχεδιάγραμμά τους.

Χωρίς αυτού του είδους την οργάνωση, μπορεί η συγγραφή ενός μυθιστορήματος να μοιάζει – και να είναι για σένα – μια χρονοβόρα και επώδυνη διαδικασία, ενώ στ’ αλήθεια πρόκειται για ένα μονοπάτι που μπορείς να το διανύσεις εύκολα, γρήγορα, αλλά και η πορεία του να είναι απολαυστική.

5) Το να μην προγραμματίζεις τις ώρες που θα γράφεις.

Η φράση «θα γράψω όταν…» μήπως σου είναι γνώριμη;

Ή μήπως έπεσες με τα μούτρα στην συγγραφή του μυθιστορήματός σου και τώρα έχεις κουραστεί και έχεις βαρεθεί;

Η συγγραφή ενός μυθιστορήματος μοιάζει πολύ με την προπόνηση που καλείται να κάνει κάποιος όταν θέλει να τρέξει σε μαραθώνιο.

Αν προπονείται πολύ λίγο, δεν θα καταφέρει ποτέ να ολοκληρώσει τα 42 χιλιόμετρα αυτής της διαδρομής, αλλά και αν το παρακάνει με την προπόνηση, κινδυνεύει να τραυματιστεί και το σώμα του να τον εγκαταλείψει.

Ακριβώς το ίδιο συμβαίνει και με την συγγραφή.

Αν γράφεις πολύ λίγο την κάθε φορά, κινδυνεύεις να μην ολοκληρώσεις ποτέ το μυθιστόρημά σου και να το «σέρνεις» από μήνα σε μήνα, και αν ποτέ το ολοκληρώσεις, να έχεις κουραστεί από αυτή την διαδρομή, υπερβολικά.