
Η Ελισάβετ Κρίπα είναι μια πολύ χαρισματική συγγραφέας ήδη τριών πολύ επιτυχημένων παραμυθιών και μαθήτριά μου.
Έχει παρακολουθήσει το Πρόγραμμά μου για την Επιτυχημένη Συγγραφή και Έκδοση Παιδικών Βιβλίων και όχι μόνο...
Και σήμερα, μέσα από μια υπέροχη κουβέντα που έχω μαζί της, η Ελισάβετ μας αποκαλύπτει πώς είναι δυνατόν να γράφει παντού και πάντα, όταν έχει μια νέα έμπνευση για ένα νέο βιβλίο.
Μας φανερώνει πώς μέσα από τις γνώσεις και την προσωπική καθοδήγηση που έλαβε μέσα από το Writing Online... όλη αυτή η γνώση και εμπειρία έγινε αφορμή να πιστέψει στον εαυτό της, στο ταλέντο της, τις ικανότητές της.
Και πάνω από όλα, να πιστέψει στα όνειρά της και τις φιλοδοξίες της για την Ταυτότητά της ως Συγγραφέας, και ΣΗΜΕΡΑ... ναι, να απολαμβάνει τους καρπούς αυτής της πίστης, τους καρπούς των επιλογών και των αποφάσεων που πήρε για να τιμήσει το όνειρο και τις φιλοδοξίες της για την Συγγραφέα παιδικών βιβλίων που από πάντα είχε μέσα της.

Συγγραφείς όπως ο Στέφανος Ξενάκης, μιλούν για τα παραμύθια της.
Εφημερίδες και άλλα έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα έχουν παρουσιάσει τα παραμύθια της Ελισάβετ Κρίπα και κάνουν λόγο για τον τρόπο που αυτά επιδρούν στα παιδιά και τα μηνύματα που τους περνούν.
Παρά τους περιορισμούς της πανδημίας, τα παραμύθια της Ελισάβετ Κρίπα παρουσιάστηκαν και ταξίδεψαν σε τάξεις του δημοτικού και μέσα από βιωματικά παιχνίδια εμπνευσμένα από το περιεχόμενο των παραμυθιών, τα παιδιά γνώρισαν τα έντομα, τη χρησιμότητά τους και την ανάγκη επιβίωσης και προστασίας τους.


Επίσης, μέσα από παιχνίδια και δραστηριότητες τα παιδιά, ανακάλυψαν τα συναισθήματα που βιώνουμε σαν συνέπεια εγωιστικών συμπεριφορών και με ενσυναίσθηση, βρήκανε τρόπους να μοιράζονται και να σέβονται όσα ανήκουν σε άλλους.
Τα βιβλία της ταξίδεψαν και στις Κυκλάδες και αγαπήθηκαν ιδιαίτερα από τους μαθητές Γ’ δημοτικού των Εκπαιδευτηρίων ΔΕΛΑΣΑΛ Σύρου.
Η δασκάλα εκείνου του τμήματος δούλεψε με ένα από τα παραμύθια της με τους μαθητές της εξ ’αποστάσεως, λόγω της πανδημίας, αξιοποιώντας εναύσματα που της δόθηκαν μέσα από τα παραμύθια για να μιλήσει στα παιδιά για σεβασμό στη διαφορετικότητα, την αυτοεκτίμηση, την ενθάρρυνση, τη φιλία, την ενσυναίσθηση, τη συμπερίληψη και αποδοχή του άλλου.

Ενώ τον Ιούνιο του 2021 (που τα παιδιά ήταν στο σχολείο) έπαιξαν παιχνίδια και ζωντάνεψαν με βιωματικό τρόπο πολλά αποσπάσματα του βιβλίου.
Οι μικροί φίλοι της Ελισάβετ ταυτίστηκαν με τους κεντρικούς ήρωες των βιβλίων της και βίωσαν τα συναισθήματά τους.
Ενώ τώρα, που τα σχολεία μας είναι και πάλι ανοιχτά, ήδη έχουν προγραμματιστεί μια σειρά από βιβλιοπαρουσιάσεις σε πολλά σχολεία της Αθήνας και της Κρήτης.
Ας δούμε μαζί τι μας αποκαλύπτει σήμερα και ας πάρουμε παράδειγμα και καθοδήγηση από τα επιτυχημένα βήματα και τις επιτυχημένες επιλογές της!
Μαρία: Πότε και πώς εμπνεύστηκες τα παραμύθια σου;
Ελισάβετ Κρίπα: Η Ωραία Μεταμορφωμένη είναι ένα παραμύθι για παιδιά νηπιακής και πρώτης σχολικής ηλικίας και γεννήθηκε στο μυαλό μου μια καλοκαιρινή ημέρα, σε ένα παραθεριστικό κέντρο, όπου είχα βγει με την οικογένειά μου.
Στο διπλανό τραπέζι, ένα παιδάκι προσχολικής ηλικίας συμπεριφέρονταν εγωιστικά, ζητώντας επίμονα να φάει το παγωτό της αδερφής του, να πάρει λίγο από το γλυκό της μαμάς, να δοκιμάσει εκείνο του μπαμπά.
Θέλησα μέσα μου να βρω τρόπο να περάσω ένα μήνυμα στα παιδιά αυτής της τρυφερής ηλικίας, ότι δεν μας ανήκει ό,τι υπάρχει γύρω μας, αλλά αντίθετα, πρέπει να είμαστε ευγνώμονες για όσα έχουμε.
Η μικρή μου πεταλούδα έγινε εκείνη τη στιγμή η κατάλληλη ηρωίδα για να περάσει σε μικρά παιδιά ένα δύσκολο νόημα.
Το Φασουλοδοχείο του αστροναύτη, ταυτίζεται με τη ζωή μου. Ο Βασίλης, ο ήρωας του βιβλίου, είναι ένα παιδί υπερκινητικό, όπως ακριβώς είμαι και εγώ.
Βιώνει την σχολική πραγματικότητα με άγχος και χαμηλή αυτοεκτίμηση, μέχρι τη μέρα που μία δασκάλα και ένα σεντούκι γνώσεων από τον παππού του, μετατρέπουν το σχολείο σε αυτό που όλα τα παιδιά ονειρεύονται.
Ως δασκάλα σε δημοτικά σχολεία η ίδια, έφτιαξα την κυρία Μυρτώ όπως προσπαθώ καθημερινά να είμαι στα παιδιά που έχω στις τάξεις μου: ένας άνθρωπος με σεβασμό για κάθε παιδί ξεχωριστά, που μεταδίδει γνώσεις, αξίες, στάσεις και αγάπη για κάθε υγιή έκφανση της ζωής.
Το παραμύθι μου, Μπάλα ή Τεχνολογία, το μεγάλο ντέρμπι! γράφτηκε με αφορμή τον covid-19.
Ο παρατεταμένος εγκλεισμός των παιδιών στο σπίτι εξαιτίας της πανδημίας είχε πολλαπλές ψυχοσυναισθηματικές, κοινωνικές και γνωστικές συνέπειες στη ζωή τους, ανάμεσά τους την προσκόλληση στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τις οθόνες, εις βάρος των συναναστροφών, της κίνησης και του παιχνιδιού.
Έτσι γεννήθηκε μέσα μου η ανάγκη δημιουργίας μιας νοσταλγίας για τις μπάλες, την άθληση, τον εξωτερικό χώρο, την ανθρώπινη επαφή.
Μέσα από μία ληστεία που συνταράσσει τον πλανήτη, τα παιδιά οδηγούνται από μόνα τους στη ρήση του Κλεόβουλου, «Μέτρον άριστον!», σε κάθε ενασχόληση της ζωής.

Μαρία: Πότε έγραφες και πού έγραφες;
Ελισάβετ Κρίπα: Από τη στιγμή που συλλαμβάνω τη βασική ιδέα ενός βιβλίου, το μυαλό μου βρίσκεται σε συνεχή διέγερση.
Γράφω παντού και πάντα: συστηματικά στο σπίτι, αλλά και σε σημειωματάρια, χαρτάκια, την ώρα που οδηγώ ή ακόμα και μέσα στη νύχτα, για να μην ξεχάσω κάποια ιδέα ή κάτι ιδιαίτερο και μοναδικό.
Γράφω νοερά και την ώρα που αθλούμαι, διανύοντας πολλά χιλιόμετρα τρέχοντας, έχοντας τον νου καθαρό και τις αισθήσεις ενεργοποιημένες, παρατηρώντας τη φύση και τους ανθρώπους γύρω.
Και όταν γεμίσω το είναι μου, απομονώνομαι στον κόσμο της συγγραφής και οι λέξεις ξεπηδούν στο χαρτί.
Γράφω, σβήνω, ξαναγράφω, τα περνώ στον υπολογιστή, όπου κάνω πολλές διορθώσεις μέχρι τη στιγμή που ήρωας θα μου κλείσει το μάτι ικανοποιημένος και θα μου πει: «Τα καταφέραμε!».
Μαρία: Ποια η σχέση σου με το Writing Online και πώς σε βοήθησε;
Ελισάβετ Κρίπα: Η σχέση μου με το Writing Online, αλλά και με τη Μαρία Γούσιου είναι πολυεπίπεδη.
Έχω παρακολουθήσει πολλά προγράμματα όπως αυτό της Επιτυχημένης Συγγραφής και Έκδοσης Παιδικών Βιβλίων, Τα 32 Χαρακτηριστικά Των Βιβλίων Που Κάνουν Τη Διαφορά, το Non-Fiction School, Το Σχολείο Σου Για Τα Μη-Λογοτεχνικά Βιβλία, κ.ά.
Από τα σεμινάρια αυτά, έμαθα βήμα βήμα τεχνικές συγγραφής, ασκήσεις εξάσκησης και επιμέλειας.
Ωστόσο, αυτό που οφείλω περισσότερο στη Μαρία είναι η εμπιστοσύνη που μου έδειξε από την αρχή και η ώθηση να ανοίξω τα δικά μου φτερά, με πίστη στις δυνάμεις μου.
Επιμελήθηκε τα κείμενά μου και με ενθάρρυνε να κυνηγήσω το όνειρό μου.
Μαρία: Πώς ένιωσες όταν έπιασες για πρώτη φορά το βιβλίο στα χέρια σου;
Ελισάβετ Κρίπα: Η ικανοποίηση είναι σίγουρα μεγάλη. Η χαρά όμως, γίνεται ανείπωτη όταν τα παιδιά τρέχουν να σου πουν «Κυρία, είναι το ωραιότερο βιβλίο/ μου άρεσε πολύ το βιβλίο σας/ έχετε γράψει και άλλα;…».
Τότε ξέρεις ότι άξιζε κάθε προσπάθεια και ότι τίποτα δεν σταματά, τα ‘θέλω’ της καρδιάς.
Μαρία: Τι σου έλεγαν οι φίλοι, οι συγγενείς και οι γνωστοί σου όταν τους ανακοίνωνες ότι ήθελες να γράψεις ένα παραμύθι;
Τι σου έλεγαν όταν το έγραφες, και τι τελικά σου είπαν όταν το ολοκλήρωσες και το βιβλίο εκδόθηκε;
Ελισάβετ Κρίπα: Το περιβάλλον μου ήταν από την αρχή υποστηρικτικό. Είναι αλήθεια ότι γράφω από μικρό παιδί, επομένως, δεν ήταν έκπληξη η απόφασή μου να προχωρήσω σε έκδοση των βιβλίων μου.
Τόσο η οικογένεια και οι φίλοι μου, όσο και το επαγγελματικό μου περιβάλλον ήταν όλοι ενθαρρυντικοί.
Μοιράστηκα τη συγγραφή και τα κείμενα των βιβλίων μου με την οικογένειά μου και τρεις φίλους που εμπιστεύομαι το αναγνωστικό τους κριτήριο.
Μου πρότειναν κάποιες αλλαγές και από την αρχή στήριξαν το όνειρό μου. Η θετική τους στάση απέναντι στα κείμενά μου ενίσχυσε την αυτοεκτίμησή μου, αλλά με έκανε ακόμα πιο απαιτητική στη δουλειά της συγγραφής.
Η έκδοση των βιβλίων μου βρήκε της ενθουσιώδη υποδοχή από τους φίλους και τους γνωστούς μου.
Μαρία: Ποιοι είναι οι στόχοι σου και τα όνειρά σου, για την Ταυτότητά σου ως Συγγραφέας; Τι θα ήθελες να κάνεις από εδώ και πέρα;
Ελισάβετ Κρίπα: Θέλω να συνεχίσω να γράφω, να εμπνέω τα παιδιά, να τα βλέπω να διαβάζουν τα βιβλία και να χαίρονται.
Θέλω να βλέπω τις λέξεις να ξεπηδούν στο χαρτί, και εγώ να προσπαθώ με επιμέλεια και συνέπεια να εξελίσσομαι και να βελτιώνομαι. Θέλω να δω τα βιβλία μου να ανοίγουν δρόμους, φωτίζοντας τη ζωή των παιδιών.
Μαρία: Ποιες δυσκολίες συνάντησες κατά την διάρκεια της συγγραφής του βιβλίου σου και πώς τις ξεπέρασες;
Ελισάβετ Κρίπα: Οι δυσκολίες σχετίζονταν αρχικά με την έλλειψη γνώσεων ως προς την τεχνική της συγγραφής. Αυτές ξεπεράστηκαν με μελέτη, εξάσκηση και δουλειά πάνω στο κείμενο.
Η μεγαλύτερη δυσκολία ωστόσο, είναι να κρατήσεις την αυτοεκτίμησή σου, το όνειρό σου ζωντανό, όταν οι εκδοτικοί δεν σου δίνουν θετική απάντηση.
Μαθαίνεις σταδιακά, ότι αυτά είναι μόνο ειδοποιήσεις, καμπανάκια, για να βρεις το δικό σου δρόμο, να βελτιωθείς, να κάνεις το κάτι παραπάνω για να πετύχεις.
Δεν χρειάζεται να τα παρατήσεις, το αντίθετο!
Χρειάζεται να πεισμώσεις, να πιστέψεις σε εσένα, να δουλέψεις πάνω στο κείμενο ξανά και ξανά, μέχρι να νιώσεις μέσα σου ότι είναι έτοιμο. Κι όταν εσύ το πιστέψεις, θα βρεις τρόπο να το πιστέψουν και οι άλλοι.
Μαρία: Τι θα συμβούλευες όλους όσους μας διαβάζουνε αυτή την στιγμή και σήμερα έχουν μια έμπνευση ή την επιθυμία να γράψουν ένα παραμύθι αλλά δεν το έχουν ξεκινήσει ακόμη ή είναι στις πρώτες και μη ολοκληρωμένες προσπάθειές τους.
Ελισάβτερ Κρίπα: Θα συμβούλευα τον κάθε άνθρωπο να ακολουθήσει αυτό που αγαπάει, είτε πρόκειται για τη συγγραφή, είτε για τον αθλητισμό, είτε για οποιαδήποτε ενασχόληση.
Να πιστέψει στον εαυτό του και τις δυνάμεις του και να δουλέψει σκληρά, μεθοδικά και με αγάπη για το όνειρό του. Να κλείσει τα αυτιά στις Σειρήνες και τις Κασσάνδρες και να παλεύει για τη δική του εξέλιξη και ευτυχία.
Μαρία: Ποιες είναι οι μέχρι τώρα εμπειρίες σου σε σχέση με την κυκλοφορία του βιβλίου σου;
Λόγω της πανδημίας, η εμπειρία μου είναι περιορισμένη. Παρόλο που εκδίδονται πάρα πολλά βιβλία και το αναγνωστικό κοινό στην Ελλάδα είναι περιορισμένο σε σχέση με άλλες χώρες, θεωρώ ότι ένα καλό βιβλίο, ξεχωρίζει και κερδίζει το κοινό στο οποίο απευθύνεται.
Και τα τρία βιβλία μου θίγουν θέματα με τα οποία ταυτίζονται τα παιδιά, γι’ αυτό και έχουν αγαπηθεί μέχρι τώρα. Μόλις πριν λίγες ημέρες, κυκλοφόρησε και το τρίτο μου βιβλίο, με τίτλο: Μπάλα ή Τεχνολογία, Το Μεγάλο Ντέρμπι! (Εκδόσεις i-write).
Το Φασουλοδοχείο Του Αστροναύτη, επίσης εκδόσεις i-write, θίγει το θέμα των δυσκολιών στο σχολείο και των συναισθημάτων που βιώνει ένα παιδί με ΔΕΠΥ (Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής και Υπερκινητικότητας- διεθνώς Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) – καλύπτοντας ένα κενό των παιδικών βιβλίων στην Ελλάδα.
Ενώ το Μπάλα ή Τεχνολογία, Το Μεγάλο Ντέρμπι!, αναφέρεται στη δυσκολία αρκετών παιδιών να βρουν μια ισορροπία ανάμεσα στα ηλεκτρονικά παιχνίδια και τις υπόλοιπες ενασχολήσεις. Μέσα από μια γρήγορη και συναρπαστική περιπέτεια, τα παιδιά οδηγούνται από μόνα τους στο συμπέρασμα ότι «Μέτρον άριστον!».
Μαρία: Τι πιστεύεις ότι καλλιεργεί το ταλέντο σου ως Συγγραφέας και σε εξελίσσει;
Η αγάπη μου για τη ζωή, τα παιδιά, τα βιβλία και τη συγγραφή είναι για μένα κινητήριος δύναμη.
Επιπλέον, επιμορφώνομαι συνεχώς, διαβάζω πολλά βιβλία, ζω την κάθε στιγμή, γεμίζω εμπειρίες μέσα από τον αθλητισμό, τον εθελοντισμό, τη φύση, τη δουλειά μου και κυρίως τους ανθρώπους της ζωής μου.
Γεμίζω το μέσα μου, εξελίσσομαι, σέβομαι τον εαυτό μου και τις αξίες μου και αυτό βγαίνει στα βιβλία μου.
Μαρία: Πού μπορούν οι αναγνώστες να βρουν και να αγοράσουν τα παραμύθια σου;
Ελισάβετ Κρίπα: Το Φασουλοδοχείο Του Αστροναύτη, - ΚΑΝΟΝΤΑΣ CLICK ΕΔΩ. Το παραμύθι με τίτλο: Μπάλα ή τεχνολογία, Tο Mεγάλο Nτέρμπι!, - ΚΑΝΟΝΤΑΣ CLICK ΕΔΩ Ενώ την Ωραία Μεταμορφωμένη, από τις Εκδόσεις Τυποκυκλαδική, μπορεί κανείς να την παραγγείλει στο: oreametamorfomeni@gmail.com
Μαρία: Πού μπορούν οι αναγνώστες σου να έρθουν σε επαφή μαζί σου;
Ελισάβετ Κρίπα: Στο facebook: Ζήσε το σχολείο, αλλιώς! Elisabeth Kripa

Λίγα λόγια για το Παραμύθι Το Φασουλοδοχείο Του Αστροναύτη
Ο Βασίλης δίνει υπόσχεση στη μητέρα του ότι αυτή τη χρονιά θα είναι ήσυχος στο σχολείο και καλός μαθητής. Δύσκολο, το ξέρει. Αυτός ο "βελζεβούλης" φταίει, όπως λέει και η γιαγιά του. Δεν τον αφήνει σε ησυχία.
Αταξίες και επιπολαιότητες στη συμπεριφορά και τα μαθήματα, επιφέρουν τιμωρίες και απαξιωτικούς χαρακτηρισμούς.
Τι ρόλο θα παίξουν ο παππούς του και η δασκάλα του, η κυρία Μυρτώ; Ένα ζευγάρι κόκκινα γυαλιά και ένα σεντούκι με θησαυρούς σοφίας θα μετατρέψουν το σχολείο, σε αυτό που όλα τα παιδιά ονειρεύονται!

Λίγα λόγια για το παραμύθι
Μπάλα ή τεχνολογία, Tο Mεγάλο Nτέρμπι
«ΝΑ ΜΗ ΜΕΙΝΕΙ ΟΥΤΕ ΜΙΑ!» Μία ληστεία συνταράσσει όλο τον πλανήτη. Ακολουθώντας την εντολή του ευφυή επιχειρηματία ηλεκτρονικών παιχνιδιών Νικ Μαλθακοσόφτ, κουκουλοφόροι εξαφανίζουν μέσα σε 24 ώρες, κάθε είδους μπάλας από τη Γη.
Ανάμεσά τους, 6 συλλεκτικές, μοναδικές, ιστορικές μπάλες ποδοσφαίρου.
Κι ενώ η ζωή, η εργασία, τα όνειρα, η καθημερινότητα παιδιών και ενηλίκων επηρεάζονται άμεσα, ο επιχειρηματίας μπαίνει στη λίστα των πιο πλούσιων ανθρώπων του πλανήτη. Το νέο του ηλεκτρονικό παιχνίδι Εμ Ες Γουερ μαγνητίζει όλα τα παιδιά, αποσπώντας τα από κάθε ασχολία.
Ποιος θα εξιχνιάσει την υπόθεση; Πως θα ξαναβρούν τα παιδιά κίνητρο για άθληση και παιχνίδι; Μια συναρπαστική περιπέτεια για μέτρο και ισορροπία στις ενασχολήσεις!
