top of page

Πώς να έχεις ΣΟΒΑΡΑ ΕΣΟΔΑ + Πώς να χτίσεις το Brand Name σου ως Συγγραφέας



Αφιέρωσα πολλές ώρες και αρκετό κόπο για να προετοιμάσω και να μοιραστώ σήμερα μαζί σου το περιεχόμενο του συγκεκριμένου Free Mini Course που αφορά ΟΛΟΥΣ τους Συγγραφείς της παρέας μας, ανεξάρτητα από την κατηγορία βιβλίων που γράφουν.

Κουράστηκα, αλλά το έκανα με πολύ αγάπη, κι εύχομαι αληθινά να σε εμπνεύσει και να σε βοηθήσει τόσο για να έχεις ΣΟΒΑΡΑ ΕΣΟΔΑ (μέσα από τα παιδικά σου βιβλία, τα μυθιστορήματά σου ή τα μη λογοτεχνικά βιβλία σου), όσο και για να χτίσεις συνειδητά το Brand για την Ταυτότητά σου ως Συγγραφέας - που με την σειρά του - ναι, θα ενισχύσει τα έσοδα από τις πωλήσεις των βιβλίων σου.

Πάρε μολύβι και χαρτί, κράτα τις σημειώσεις σου και άρχισε να εφαρμόζεις. Και στείλε μου e-mail με τις ερωτήσεις σου (αν υπάρχουν) αλλά και τις εντυπώσεις σου... θέλω πολύ να ξέρω.

Μάλιστα, μπορείς να εκτυπώσεις το σημερινό μου Course και να το φυλάξεις στις σημειώσεις και στις εμπνεύσεις σου!

Και φυσικά αν υπάρχουν άνθρωποι που πιστεύεις ότι θα τους βοηθήσει μπορείς να τους το κοινοποιήσεις.


Στο σημερινό μου Free Μini Course, λοιπόν, θα ανακαλύψεις...

Όσον αφορά το Branding:

  1. Πώς να μην φοβάσαι την λέξη Branding.

  2. Γιατί από την στιγμή που είσαι συγγραφέας ΑΥΤΟΜΑΤΑ χτίζεται γύρω σου κι ένα Personal Brand.

  3. Ποια είναι εκείνα τα θεμελιώδη στοιχεία που χτίζουν και συνθέτουν ένα επιτυχημένο Brand για Συγγραφείς σαν κι εμάς.

  4. Πώς ανακάλυψα, έχτισα και υπηρετώ - με τον ίδιο ακριβώς τρόπο - το δικό μου Προσωπικό Brand παραπάνω από 11 χρόνια τώρα.

  5. Ποια είναι η διαφορά ανάμεσα στον Writer/Συγγραφέα και στον Author/Συγγραφέα και πώς το είδος του Συγγραφέα που είσαι, επηρεάζει το Brand σου.

  6. Ο ρόλος που παίζει το κείμενο του βιογραφικού σου, η φωτογραφία σου και το λογότυπο (αν έχεις) στο Brand σου.

  7. Πώς η Online Παρουσία σου ως Συγγραφέας επηρεάζει το Brand σου.


Όσον αφορά το πώς μπορείς να έχεις ΣΟΒΑΡΑ ΕΣΟΔΑ ως Συγγραφέας στις μέρες μας, θα ανακαλύψεις:

  1. Πώς φίλη συγγραφέας απολαμβάνει παραπάνω από 100.000€/χρόνο ως Συγγραφέας Παιδικών Βιβλίων.

  2. Πώς βάζει ένας συγγραφέας έναν συγκεκριμένο οικονομικό στόχο και πώς τον πετυχαίνει;

  3. Ποιες είναι οι πρακτικές των συγγραφέων που εισπράττουν ΣΟΒΑΡΑ ΕΣΟΔΑ/χρόνο;

  4. Τι είναι ο Συγγραφέας/Επιχειρηματίας και πώς αυτός διαφέρει από τον Συγγραφέα/Καλλιτέχνη;

  5. Πόσα βιβλία έχουν γράψει οι συγγραφείς που απολαμβάνουν ΣΟΒΑΡΑ ΕΣΟΔΑ/χρόνο;

  6. Πώς καλλιεργούν το ταλέντο τους οι Συγγραφείς που θέλουν να έχουν ΣΟΒΑΡΑ ΕΣΟΔΑ/χρόνο;

  7. Ποιο μονοπάτι έκδοσης/προώθησης επιλέγουν οι Συγγραφείς που ενδιαφέρονται να έχουν ΣΟΒΑΡΑ ΕΣΟΔΑ/χρόνο;

  8. Πώς μπορείς να πουλήσεις από 5.000 - 30.000 αντίτυπα/χρόνο του (ή των) βιβλίων σου, ώστε να έχεις ένα επιπλέον σοβαρό εισόδημα για σένα και την οικογένειά σου.


~~~~


Ας ξεκινήσουμε όμως με το σημερινό μας Mini Course.

Σήμερα δεν θα μιλήσουμε για την Τέχνη και την Τεχνική της συγγραφής.

Δεν θα μιλήσουμε για το πώς μπορούμε να γίνουμε ακόμη καλύτεροι συγγραφείς και να καλλιεργήσουμε το ταλέντο μας. Σήμερα θα μιλήσουμε για όλα τα άλλα…

Γι’ αυτά τα οποία συνοδεύουν το περιεχόμενο των βιβλίων μας, αλλά

και την Ταυτότητά μας ως Συγγραφείς και επίσης μας βοηθούν να γίνουμε επιτυχημένοι.

Σήμερα είμαι μαζί σου για να σε βοηθήσω να οικειοποιηθείς την branding για Συγγραφείς ώστε να μην φοβάσαι αυτή την λέξη.

Είμαι επίσης μαζί σου για να σε βοηθήσω να κατανοήσεις τον τρόπο σκέψης, τις επιλογές, αλλά και τις αποφάσεις που παίρνει ένας συγγραφέας παιδικών βιβλίων, μυθιστορημάτων, αλλά και μη λογοτεχνικών βιβλίων, για να έχει σημαντικά έσοδα, από την συγγραφή και πώληση των βιβλίων του.

Ας αρχίσουμε λοιπόν!

Ως συγγραφέας είσαι ήδη ένα personal brand, απλά μπορεί να μην το έχεις συνειδητοποιήσει και το προσωπικό σου brand ως συγγραφέας, είναι το σύνολο μιας σειράς στοιχείων.

Δες το σαν ένα παζλ που το συνθέτουν μικρά (ή και λίγο μεγαλύτερα) κομμάτια και αποτελείτε από:

  • Τα χαρακτηριστικά της προσωπικότητάς σου.

  • Από την εικόνα από παρουσιάζεις στον έξω κόσμο.

  • Από τις προσωπικές σου πεποιθήσεις.

  • Τα πιστεύω και τις αξίες σου.

  • Από την φήμη που αποκτάς.

  • Από το πώς σκέφτονται, μιλούν και νιώθουν οι αναγνώστες σου για σένα.


Με δυο λόγια είναι το άθροισμα όλων αυτών που εσύ, ο συγγραφέας, φέρνεις στον κόσμο και κοινοποιείς τόσο με όσα είσαι ως άνθρωπος, όσο και με όσα καταγράφονται μέσα από τις σελίδες σου.

Και από τη στιγμή που ήδη παρουσιάζεις τον εαυτό σου ως συγγραφέα, αναπόφευκτα αυτό χτίζει και το brand σου.

Κι επειδή αυτό συμβαίνει είτε σου αρέσει, είτε όχι. Είτε το έχεις συνειδητοποιήσει, είτε όχι.

Τουλάχιστον ας το κάνεις συνειδητά από εδώ και πέρα, ώστε η εικόνα και το μήνυμα που θέλεις να περάσεις στον κόσμο, τόσο για την Ταυτότητά σου ως Συγγραφέας, όσο και για τα βιβλία σου χωριστά, ας είναι τουλάχιστον συνειδητή και δική σου προσωπική επιλογή και όχι αποτέλεσμα τύχης ή επιλογές κάποιου άλλου.


Ένα από τα πιο σπουδαία στοιχεία του brand σου είναι το κίνητρό σου.

Είναι η απάντηση σε ένα σπουδαίο ΓΙΑΤΙ. Γιατί έγινες ή θέλεις να γίνεις συγγραφέας;

Η απάντηση σε αυτό το ΓΙΑΤΙ αποκαλύπτει πολλά για το brand σου.

Γι’ αυτό πάρε μολύβι και χαρτί και άρχισε να γράφεις την απάντηση στο παραπάνω ερώτημα, αλλά και στα ερωτήματα που σου θέτω παρακάτω.

Δες το ως homework!

  • Γιατί έγινες ή θέλεις να γίνεις συγγραφέας;

  • Γιατί υπάρχεις ως συγγραφέας και τι είναι αυτό που θέλεις να πετύχεις;

  • Είσαι εδώ για να διδάξεις στα παιδιά;

  • Είσαι εδώ για να διασκεδάσεις;

  • Είσαι εδώ για να δηλώσεις την απάντηση σε ένα συγκεκριμένο ερώτημα;

  • Είσαι εδώ για να φανερώσεις τη λύση σε ένα συγκεκριμένο πρόβλημα;


Αν απαντήσεις τα παραπάνω ερωτήματα – με μολύβι και χαρτί – και όχι στο μυαλό σου (επειδή τα μυαλά μας είναι χαοτικά με τον τρόπο που λειτουργούν και δεν μας βοηθούν με ερωτήματα όπως αυτά)… θα οδηγηθείς στην ουσία σου ως συγγραφέας.

Για παράδειγμα... Εγώ προσωπικά από τα 20 μου, μέχρι και σήμερα στα 48 μου, γράφω για τον ίδιο ακριβώς λόγο.

Και αν παρακολουθήσεις ή μελετήσεις το σύνολο του περιεχομένου μου ως Συγγραφέας θα εντοπίσεις τον ίδιο ακριβώς παρανομαστή.

  • Θέλω να εμπνέω τους αναγνώστες μου να τολμούν να πιστεύουν στα όνειρά τους, στους στόχους και τις φιλοδοξίες τους.

  • Θέλω να τους βοηθώ να μετατρέπουν αυτά τα όνειρα τους + στόχους τους, σε συγκεκριμένα πλάνα και βήματα δράσης, ώστε τα όνειρά τους να γίνονται πραγματικότητα.


Γιατί ξέρω πως αν αλλάξεις τον τρόπο που σκέφτεσαι για αυτό που θέλεις να πετύχεις και παράλληλα πάρεις την γνώση που απαιτεί η διαδρομή της επιτυχίας (εφαρμόζοντας αυτή την γνώση με συγκεκριμένα βήματα και αναπτύσσοντας νέες δεξιότητες στην πορεία…), τότε το να υλοποιηθεί το όποιο όνειρό σου είναι απλά μονόδρομος!

  • Κι αυτό για μένα είναι η σπουδαιότερη εμπειρία προσωπικής ανάπτυξης και αυτογνωσίας ζωής που μέσα από το περιεχόμενό μου, θέλω να έχουν οι δικοί μου αναγνώστες.


Ενώ παράλληλα μέσα από αυτή εμπειρία… Τους φανερώνω πώς μπορούν να έχουν και οικονομικό όφελος για τους ίδιους και τις οικογένειές τους, δηλαδή μέσα από την υλοποίηση των ονείρων τους ως Συγγραφείς και όχι μόνο!

Αν διαβάσεις τα μυθιστορήματα που έγραψα στα 20 μου ή διαβάσεις το blog post μου της προηγούμενης εβδομάδας, ή δεις το πιο πρόσφατο video μου ή ανοίξεις το email που σου έστειλα τα περασμένα Χριστούγεννα, θα δεις ότι ο κοινός παρανομαστής μου (που σου περιγράφω παραπάνω), είναι ακριβώς αυτός και παραμένει ο ίδιος όλα αυτά τα χρόνια.

Πώς ανακάλυψα αυτόν τον κοινό παρονομαστή; Απαντώντας στα ερωτήματα/homework που σου ζητώ σήμερα να κάνεις κι εσύ και βάζοντας στις απαντήσεις μου την καρδιά, την ψυχή και ό,τι προσωπικά με πάθιαζε, και εξακολουθεί να με παθιάζει κάθε μέρα, ακόμη πιο πολύ. Δηλαδή…

  • Το να τολμούμε να ακούμε τα όνειρα της ψυχής μας ως Συγγραφείς, ως Επαγγελματίες, ως Άνθρωποι.

  • Να υλοποιούμε τα όνειρά μας μέσα από συγκεκριμένα βήματα και να έχουμε εισόδημα/χρήματα από αυτή την διαδρομή.


Αν λοιπόν με ρωτούσε κάποιος πώς θέλω να με βλέπει ο μελλοντικός μου αναγνώστης θα του απαντούσα όσα σου γράφω εδώ.

Γι’ αυτό λοιπόν σήμερα ρωτώ εσένα:

  • Πώς θέλεις να σε βλέπουν και να σε νιώθουν οι δικοί σου αναγνώστες;

  • Τι έχεις να μου απαντήσεις στο ερώτημα αυτό;


Κι ας πάμε λίγο παρακάτω στο θέμα αυτό.


Το brand ενός συγγραφέα έχει να κάνει και με τις αξίες του, καθώς επίσης και με τον τόνο και το ύφος επικοινωνίας που ο ίδιος έχει με τους αναγνώστες του.

Για παράδειγμα, για μένα ο αναγνώστης μου ή αντίστοιχα όποιος έρχεται σε επαφή μαζί μου μέσα από το www.Writing-Online.gr και το σύνολο της δουλειάς μου, είναι ΑΥΤΟΜΑΤΑ ο καλύτερός μου φίλος και ένα από τα πιο κοντινά μέλη της οικογένειάς μου, που παράλληλα αγαπώ πολύ και νοιάζομαι βαθειά.

Και έχοντας αυτή την αξία μέσα στην καρδιά μου, και μέσα στην ψυχή μου, και φυσικά στο νου μου κάθε φορά που κάνω κάτι ΓΙΑ ΣΕΝΑ ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ!

Αυθόρμητα και αυτόματα, αντιμετωπίζω και μιλώ στον αναγνώστη μου (αλλά και αντίστοιχα στους ανθρώπους που έρχονται σε επαφή μαζί μου μέσα www.Writing Online.gr στον ενικό και από καρδιάς.

Γατί αντίστοιχα και οι δικοί μου αναγνώστες (ή τα άτομα που έρχονται σε επαφή μαζί μου online) θέλω να με νιώθουν και να με βλέπουν ως μία πολύ καλή τους φίλη που μπορούν να την εμπιστευτούν και ξέρουν πως αν εκείνη μπορεί, θα τους βοηθήσει και θα τους στηρίξει, δίχως δεύτερη σκέψη.

Αυτή είναι η δική μου αξία, αυτό είναι το δικό μου feeling, το δικό μου συναίσθημα, αυτό που θέλω να περνάω στην καρδιά των ανθρώπων μου και αντίστοιχα να νιώθω κι εγώ μέσα στην δική μου γι’ αυτούς.

Αυτό είναι το πρωτεύον για μένα συναίσθημα επικοινωνίας και επαφής.

Homework Εσύ ποια αντίστοιχη αξία/συναίσθημα, θέλεις να περάσεις ως συγγραφέας στους δικούς σου αναγνώστες;

Για μια ακόμη φορά, η συνειδητή απάντηση σε αυτό το ερώτημα και η συνειδητή και συνεχής εφαρμογή αυτών των λεπτομερειών (που όμως κάνουν τη διαφορά) θα χτίσουν το brand σου, θα χτίσουν το image σου/την εικόνα σου, και θα χτίσουν αυτή την αίσθηση/feeling και τον τρόπο που σε βλέπουν οι αναγνώστες, σε νιώθουν και σε αναγνωρίζουν ως συγγραφέα, αλλά και ως ΑΝΘΡΩΠΟ.


Η Διαφορά ανάμεσα στον Author και τον Writer

Επίσης, με αφορμή το σημερινό μας θέμα, θέλω να υπογραμμίσω πως ενώ η ελληνική γλώσσα είναι πάρα πολύ πλούσια, σήμερα θα χρησιμοποιήσω δύο αγγλικές λέξεις για να ξεκαθαρίσω μια σπουδαία διαφορά.

Στα αγγλικά για την λέξη συγγραφέας έχουμε δύο λέξεις, έχουμε τη λέξη Writer και τη λέξη Αuthor.

Η λέξη Writer έχει να κάνει με αυτόν τον συγγραφέα ο οποίος εστιάζεται στο να γράψει ένα πολύ καλό – άρτιο - κείμενο, όσον αφορά την δομή, το στυλ και τα τεχνικά χαρακτηριστικά του, ανεξάρτητα από το είδος του κειμένου ή την κατηγορία του βιβλίου.

Ο Author όμως, είναι εκείνος ο συγγραφέας που πέρα από τον καλό Writer που θέλει να είναι, έχει και έναν επιπλέον στόχο και σκοπό.

Ο Author θέλει ταυτόχρονα να περάσει και ένα μήνυμα μέσα από ό,τι γράφει.

Έτσι λοιπόν η συγγραφή του δεν περιορίζεται μόνο στο να είναι καλή από τεχνικής πλευράς, αλλά η συγγραφή του έχει μέσα της και ένα ανώτερο κίνητρο, έχει πάθος, έχει θέλω, έχει όνειρο και έχει έναν απώτερο και διαφορετικό σκοπό.

Έτσι λοιπόν όταν είσαι Author (και όχι μόνο Writer) τότε το branding σου είναι πολλά παραπάνω από ένα καλογραμμένο βιβλίο.

Τότε το brand σου εστιάζεται στο πρόβλημα που εσύ λύνεις, στην απάντηση που εσύ δίνεις, και στο τι εσύ προσφέρεις στους αναγνώστες σου.

Εστιάζεται στο θέμα που τους εκπαιδεύεις, στον τρόπο που τους διασκεδάζεις, στο πώς εσύ τους διαφωτίζεις ή στο πώς τους εμπνέεις και τους καθοδηγείς.

Εστιάζεται στον απώτερο δικό σου προσωπικό σκοπό και στόχο ως Author.

Γιατί η αλήθεια είναι πως κανείς δεν νοιάζεται για σένα ή για το βιβλίο σου.

Όλοι οι αναγνώστες νοιαζόμαστε για το τι αυτό το βιβλίο που πιάνουμε στα χέρια μας (και αφιερώνουμε χρόνο, κόπο και χρήματα για να το διαβάσουμε)… έχει να προσφέρει σε εμάς. Δεν μας νοιάζει ο συγγραφέας, δεν μας νοιάζει το βιβλίο του, μας νοιάζει τι έχει να δώσει σε εμάς.

  • Μπορεί να μας διασκεδάσει;

  • Μπορεί να μας εκπαιδεύσει;

  • Μπορεί να μας λύσει ένα πρόβλημα;

  • Μπορεί να μας εμπνεύσει;

  • Μπορεί να μας καθοδηγήσει;

  • Μπορεί να απαντήσει ένα συγκεκριμένο ερώτημα μας;

  • Όταν ένα βιβλίο το κάνει αυτό, ταυτόχρονα χτίζει και το brand του συγγραφέα του.


Αν λοιπόν εσύ ως συγγραφέας, ανεξάρτητα από το αν γράφεις παιδικά βιβλία, ή αν γράφεις μυθιστορήματα, ή μη λογοτεχνικά βιβλία, το γνωρίζεις αυτό, τότε μπορείς και να αποφασίσεις - συνειδητά και από επιλογή – ΤΙ ΕΣΥ έχεις να προσφέρεις στον δικό σου συγκεκριμένο και αποκλειστικό αναγνωστικό κοινό.

Με δυο λόγια, ποιος συγγραφέας θέλεις να είσαι και ποια είναι η εμπειρία που θέλεις να προσφέρεις ΕΣΥ σε ένα συγκεκριμένο και δικό σου κοινό.


Βιογραφικό Συγγραφέα + Brand

Μέρος του brand σου είναι και το κείμενο του βιογραφικού σου ως Συγγραφέας. Αυτό το κείμενο, το βιογραφικό σου:

  • Θα είναι τοποθετημένο πάνω στο βιβλίο σου.

  • Θα συνοδεύσει τα δελτία τύπου του εκάστοτε βιβλίου σου.

  • Θα συνοδεύσει τις ανακοινώσεις (κάθε είδους) για μια παρουσίαση βιβλίου σου, μια ομιλία σου, μια δράση που σχετίζεται με το βιβλίο σου.

  • Θα συνοδεύσει συνεντεύξεις και παρουσιάσεις σου σε ΜΜΕ

  • Θα υπάρχει (ή τουλάχιστον πρέπει να υπάρχει) στα social media σου (που είναι σημαντικό να έχεις ΕΝΑ social media account για το branding σου).

  • Θα υπάρχει (ίσως σε λίγο μεγαλύτερο αριθμό λέξεων) στο site σου (που εύχομαι να έχεις ή να αποκτήσεις σύντομα, γιατί είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένα website σου, για το branding σου).


Πολλοί συγγραφείς εστιάζονται τόσο πολύ και 100% στο περιεχόμενο του βιβλίου τους, που ξεχνούν αυτό το πολύ σημαντικό κομμάτι που συνοδεύει το βιβλίο τους, αλλά και την Ταυτότητά τους ως Συγγραφείς.

Όπως είπα νωρίτερα, το branding σου αποτελείται από μία σειρά μικρών, αλλά σημαντικών στοιχείων που αθροιστικά, χτίζουν την φήμη σου (αυτό που στα αγγλικά ονομάζουμε reputation).

Χτίζουν την εικόνα σου και την αίσθηση/συναισθήματα που έχουν οι αναγνώστες σου για σένα και την Ταυτότητά σου ως Συγγραφέας.

Και προσωπικά πιστεύω πως είναι πολύ σημαντικό ο καθένας από εμάς να χτίσει αυτή την φήμη/εικόνα/αίσθηση/reputation, συνειδητά, και να έχει τον πλήρη έλεγχο αυτής.

Αυτός είναι και ο λόγος έχω ετοιμάσει αυτό το mini course για σένα σήμερα, και αυτός είναι ο λόγος που αυτή την στιγμή σε προσκαλώ να εστιάσεις την προσοχή σου και στο βιογραφικό σου.

Το βιογραφικό σου θα πρέπει να είναι μικρό σε όγκο, αλλά ταυτόχρονα και ένα ενδιαφέρον κείμενο 100 - 300 λέξεων.

Αυτές οι λίγες λέξεις ναι, είναι ικανές να κάνουν τη διαφορά για το branding σου.

Είναι καλό (ανάλογα την τοποθέτησή του) να το γράψεις σε τρίτο πρόσωπο και να μην το παρακάνεις.

Μέσα σε αυτό, καλό είναι να συμπεριλάβεις πράγματα που έχουν σχέση με τη συγγραφή και θα σε βοηθήσουν να κερδίσεις την εμπιστοσύνη των αναγνωστών σου.

Μόνο όταν οι άνθρωποι νιώσουν εμπιστοσύνη και έλξη (που ένα καλογραμμένο βιογραφικό μπορεί να το πετύχει αυτό) θα γίνουν αναγνώστες και θα θέλουν να σε γνωρίσουν καλύτερα μέσα από τα βιβλία σου.

Για αυτό, λοιπόν, στο βιογραφικό σου μη μας περιγράφεις τις εμπειρίες του καλοκαιριού σου, μη μας δίνεις λεπτομέρειες για το επαγγελματικό βιογραφικό σου ή για το πολύ μεγάλο εύρος των πτυχίων που έχεις στην κατοχή σου.

Εστίασε την προσοχή σου στην Ταυτότητά σου ως Συγγραφέας και κάνε μας να σε εμπιστευτούμε.

Κάνε μας να αναρωτηθούμε γιατί θα πρέπει να διαβάσουμε το δικό σου βιβλίο και όχι αυτό που υπάρχει δίπλα του.

Πες μας με δυο λόγια τι είναι αυτό το διαφορετικό που έχεις να προσφέρεις σε εμάς.

Είπαμε και λίγο πριν, ότι δεν νοιαζόμαστε ως αναγνώστες, ούτε για το βιβλίο σου, ούτε για το ποιος είσαι, νοιαζόμαστε για το τι έχεις να προσφέρεις σε εμάς από τη στιγμή που θα ασχοληθούμε με το βιβλίο σου.

Αυτό να μας επικοινωνήσεις με το βιογραφικό σου.

Κάνε την καλύτερη δική σου προσπάθεια με το βιογραφικό σου και αν θέλεις έμπνευση, άρχισε να διαβάζεις – αλλά και να μελετάς – βιογραφικά άλλων συγγραφέων. Μην αντιγράψεις τα βιογραφικά που θα σου αρέσουν.

Πάρε όμως έμπνευση για το στυλ και το ύφος τους και προσάρμοσε τα στοιχεία που σου αρέσουν, στο δικό σου κείμενο.


Η Φωτογραφία σου ως Συγγραφέας

Αναπόσπαστο κομμάτι του βιογραφικού ενός συγγραφέα είναι η φωτογραφία του. Γι’ αυτό λοιπόν θέλω να προσέξεις… Μία εικόνα ίσον χιλιάδες λέξεις.

Τι περιγράφουν λοιπόν αυτές οι χιλιάδες λέξεις για σένα με αφορμή την εικόνα/φωτογραφία σου;

Προσωπικά είμαι πολύ προσεκτική και επιλεκτική για την κάθε εικόνα/φωτογραφία μου που κυκλοφορεί δημόσια και με συνδέει με το επάγγελμά μου και την Ταυτότητά μου ως Συγγραφέας.

Κάποιες φωτογραφίες μου είναι από επαγγελματική φωτογράφιση και κάποιες είναι δικές μου.

Δεν χρειάζεσαι άπειρες φωτογραφίες.

Η δική μου παρουσία στον συγκεκριμένο χώρο (11 και κάτι χρόνια πλέον) συνοδεύτηκε από λίγες – αλλά συγκεκριμένες και συνειδητά επιλεγμένες φωτογραφίες – οι οποίες εναλλάσσονται ανάλογα την ανάγκη και την περίσταση.

Μην κοινοποιείς δίπλα από το βιογραφικό σου ως συγγραφέας μία φωτογραφία από τις καλοκαιρινές διακοπές σου ή από το περσινό σας χριστουγεννιάτικο πάρτι, ή μία φωτογραφία που θα έχει τραβηχτεί αυθόρμητα.

Μπες στη διαδικασία, ακόμη και αν δεν έχεις την επιλογή να πας σε έναν επαγγελματία φωτογράφο, να αφιερώσεις λίγο χρόνο (και λίγο κόπο και ενέργεια) στο να βγεις και να επιλέξεις την πλέον κατάλληλη φωτογραφία η οποία θα εκπροσωπεί το συναίσθημα, τις αξίες, και όλο αυτό που ΕΣΥ θέλεις να νιώθει και να σκέφτεται ο αποδέκτης/αναγνώστης σου, όταν βλέπει τη φωτογραφία σου, διαβάζει το βιογραφικό σου και κρατά στα χέρια του το βιβλίο σου.


H Online Παρουσία Σου + To Branding Σου

Η online παρουσία σου είναι αναπόσπαστο – και μάλιστα στις μέρες μας – πολύ δυναμικό, αλλά και άκρως απαραίτητο στοιχείο του Branding που μπορείς να χτίσεις για την Ταυτότητά σου ως Συγγραφέας.

  • Ο σχεδιασμός του website σου (που καλό είναι να υπάρχει!)

  • Τα κείμενα που θα έχεις επιλέξει για κάθε σημείο του website σου.

  • Οι επιπλέον φωτογραφίες που θα υπάρχουν και θα συνοδεύουν την κάθε σελίδα και το κάθε σημείο του website σου.

  • Τα χρώματα καθώς επίσης και η επιλογή των γραμματοσειρών.

  • Λεπτομέρειες που κάνουν τη διαφορά και υπάρχουν σε κάθε σημείο του website σου.

  • Τι εμπειρία έχει ο επισκέπτης σου με αυτό το website;

  • Είναι εύκολο και κατανοητό αυτό που του παρουσιάζεις;

  • Μπορεί να πάει από το ένα σημείο στο άλλο;

  • Μπορεί εύκολα να βρει το βιογραφικό σου;

  • Μπορεί εύκολα να αγοράσει το κάθε βιβλίο σου;

  • Μπορεί εύκολα να επικοινωνήσει μαζί σου και να σου στείλει ένα email;


Είναι όλα μία σειρά από στοιχεία τα οποία αποτελούν ένα ακόμη αναπόσπαστο κομματάκι του παζλ που δημιουργεί το brand του συγγραφέα που είσαι, που αν παίρνεις τον ρόλο σου σοβαρά ως Συγγραφέας, θα πρέπει να προσέξεις.

Στα χρόνια που κάνω αυτό το επάγγελμα, έχω δει τραγικά sites που καταρρακώνουν την φήμη, το image, το branding και την παρουσία ενός συγγραφέα. Και φυσικά και τα βιβλία του.

Κι έχω δει, αντίστοιχα, και websites που είναι πάρα πολύ καλά.

​Ώστε να αποφύγεις την οποια τραγικότητα και να έχεις αυτό το πολύ σημαντικό εφόδιο, εύκολα, γρήγορα και απλά.


Social Media και Branding Συγγραφέα

Δεν χρειάζεται να είσαι ενεργό μέλος σε όλα τα πιθανά social media που υπάρχουν αυτή τη στιγμή διαθέσιμα στην εποχή μας

Αυτό όμως που σίγουρα χρειάζεται να κάνεις είναι να επιλέξεις τουλάχιστον ένα και να είσαι ενεργό μέλος αυτού του ένα social media με συνέπεια.

Εδώ η μαγική λέξη κλειδί, είναι η λέξη ΣΥΝΕΠΕΙΑ.

Μπες στα δικά μου social media, δεν θα βρεις αναρτήσεις που είναι παλιές. Θα βρεις πρόσφατες και φρέσκιες και επίκαιρες και θα βρεις αναρτήσεις που παρουσιάζουν ΣΥΝΕΠΕΙΑ.

Επίσης δεν θα βρεις καμία προσωπική/οικογενειακή φωτογραφία.

Ούτε από τις διακοπές μας ως οικογένεια, ούτε από τις στιγμές μας με τους φίλους μας, ούτε από τι τρώμε και τι πίνουμε, ούτε του πώς ντυνόμαστε, ούτε το που πάμε… δεν υπάρχει τίποτα προσωπικό και πουθενά για μένα.

Το μόνο που θα δεις, είναι posts που σχετίζονται με την Ταυτότητά μου ως Συγγραφέας και τις δράσεις του www.Writing-Online.gr

Θα δεις τις συγκεκριμένες, και συνειδητά επιλεγμένες, φωτογραφίες μου και θα δεις κείμενα ή/και videos μου, που στο περιεχόμενό τους έχουν τον ίδιο – κοινό παρονομαστή – που σου ανέφερα παραπάνω.

Απευθύνομαι σε σένα σαν να είσαι ο καλύτερός μου φίλος/φίλη και στόχος μου είναι να σου δείξω πώς μπορείς να κάνεις τα όνειρά σου πραγματικότητα, να πιστέψεις τους στόχους σου και με συγκεκριμένα βήματα να πετύχεις αυτό που θέλεις και παράλληλα (αν σε ενδιαφέρει) να έχεις χρήματα μέσα από την υλοποίηση των ονείρων σου.

Βλέπεις… πολλές φορές συμβαίνει να «ερωτευτούμε» έναν συγγραφέα μέσα από μία συνέντευξή του ή μέσα από ένα κείμενο του ή ακόμη και μέσα από μία φωτογραφία του.

Αυτό τον «έρωτα» τον έχτισε το branding και χάρη σε αυτό τον «έρωτα» θέλουμε να μάθουμε περισσότερα γι’ αυτόν και θέλουμε να αγοράσουμε και να διαβάσουμε τα βιβλία του.

Το branding για έναν συγγραφέα είναι ουσιαστικά το σύνολο της παρουσίας του και η επίγευση που αφήνει αυτή η παρουσία.

Και μπορεί να σκέφτεσαι ότι αυτά εσένα δεν σε αφορούν γιατί για σένα η καλύτερη διαφήμιση, και το καλύτερο branding, είναι αυτό που λέμε η διαφήμιση στόμα με στόμα.

Όμως ακόμη και γι’ αυτή την περίπτωση, για να δημιουργήσεις αυτή την πρώτη ομάδα ανθρώπων που θα μιλήσουνε για σένα, αυτή την πρώτη ομάδα ανθρώπων που θα αποτελούν τους πρώτους αναγνώστες σου, αυτούς που θα εμπιστευτούν εσένα για να πάρουν το βιβλίο σου στα χέρια τους…

Θα πρέπει εσύ, συνειδητά, να καλλιεργήσεις αυτή σου την εικόνα, αυτό το branding, ώστε να δημιουργηθεί ακόμη και αυτή η μαγιά που θα σου φέρει την διαφήμιση στόμα με στόμα.

Δεν θα ξυπνήσει μια μέρα αυτή τη ομάδα ανθρώπων και θα πει… Τι έχω να κάνω σήμερα; Α! Ναι!, έχω να κοινοποιήσω τα το βιβλίο το

υ Χ συγγραφέα.

Branding είναι του πως εσύ παρουσιάζεις τον εαυτό σου ως συγγραφέα στο ευρύ κοινό, καθώς και το κάθε βιβλίο σου χωριστά. Branding είναι επίσης το τι σκέφτεται, πιστεύει και νιώθει το αναγνωστικό σου κοινό γύρω από εσένα γι' αυτό και σε ρωτώ... Ποια είναι η φήμη/το reputation που έχεις ως συγγραφέας;


Ο Τζεφ Μπέζος, ο ιδρυτής της Amazon, το έχει πει πραγματικά πάρα πολύ καλά. “Brading είναι όλα όσα οι άλλοι άνθρωποι λένε, σκέφτονται και νιώθουν για σένα ,όταν εσύ δεν είσαι μέσα στο δωμάτιο.”

Αυτό που θέλεις να πετύχεις μέσα από το branding σου είναι ο αναγνώστης σου, είτε έχεις στα χέρια σου στα χέρια του το βιβλίο σου, είτε είναι επισκέπτες του site σου και των social media σου, είτε ακούει μία συνέντευξη, είτε διαβάζει το βιογραφικό σου και βλέπει τη φωτογραφία σου, που συνοδεύει το βιογραφικό σου να έχει ακριβώς την ίδια αίσθηση, να νιώθει τα ίδια συναισθήματα και να επιστρέφει στις ίδιες σκέψεις.


Λογότυπο Συγγραφέα

Κάποιοι συγγραφείς επίσης πιστεύουν ότι είναι σημαντικό να έχουν το δικό τους λογότυπο όσον αφορά το branding τους.

Προσωπικά δεν έχω κάποιο λογότυπο (ίσως αποκτήσω στο μέλλον) όμως αυτή την στιγμή για μένα το brand μου είναι το ονοματεπώνυμό μου, το πρόσωπό μου, αλλά και το περιεχόμενό μου.

Αυτά είναι το δικό μου «λογότυπο». Κάποιοι συγγραφείς όμως, επιλέγουν να έχουν και το δικό τους λογότυπο.

Γιατί ναι, το λογότυπο δεν είναι μόνο προνόμιο των εταιρειών, μπορεί να συνοδεύει και ένα personal brand όπως είναι αυτό του συγγραφέα.

Και τώρα αφού είδαμε πώς συνθέτουμε, χτίζουμε και καλλιεργούμε το branding μας ως Συγγραφείς, πάμε να δούμε πώς – με ή χωρίς την βοήθεια αυτού του branding – βγάζουν χρήματα στις μέρες μας οι συγγραφείς.


Πώς έχουν ΣΟΒΑΡΑ ΕΣΟΔΑ Συγγραφείς στις μέρες μας.

Υπάρχουν πολλοί τρόποι (και δρόμοι!) μέσα από τους οποίους ένας συγγραφέας βγάζει χρήματα στις μέρες μας.

Όμως θέλω να σου φανερώσω ποιοι είναι αυτοί οι Συγγραφείς (και πώς…) καταφέρνουν να έχουν σοβαρό εισόδημα από τα βιβλία τους;

Οι συγγραφείς λοιπόν που βγάζουν αρκετά χρήματα από την δράση της συγγραφής τους:...

  • Eίναι αυτοί που λαμβάνουν τον ρόλο τους ως συγγραφείς αρκετά σοβαρά και πέρα από την καλλιτεχνική τους φύση αγκαλιάζουν και τη φύση του επιχειρηματία/συγγραφέα.

  • Επίσης, οι συγγραφείς που βγάζουν αρκετά χρήματα, μπαίνουν στη διαδικασία να γράψουν αρκετές ιστορίες/βιβλία γιατί και λαμβάνουν το ρόλο τους και την Ταυτότητά τους ως Συγγραφείς, πολύ σοβαρά.

  • Δεν μένουν μόνο σε ένα βιβλίο ή στο πρώτο τους βιβλίο γιατί δεν επαναπαύονται μόνο σε μια ή σε δύο (μοναδικές και μόνες) πηγές εισοδήματος = βιβλία τους.

  • Δεν γράφουν ένα βιβλίο σήμερα και το επόμενο 10 χρόνια μετά. Γράφουν (και κυκλοφορούν τις πιο πολλές φορές) παραπάνω από ένα βιβλίο το χρόνο γιατί αναγνωρίζουν πως κάθε βιβλίο «εκεί έξω» είναι ακόμη μια πηγή εισοδήματος για τους ίδιους και τις οικογένειές τους.


Και αυτό ισχύει ανεξάρτητα από την κατηγορία των βιβλίων που γράφεις.

Μέσα από το www.Writing-Online.gr και τα Online Home Study Courses μου, εστιαζόμαστε στην Επιτυχημένη Συγγραφή και Έκδοση/Προώθηση:


Και μέσα από την γνώση και την προσωπική καθοδήγηση που λαμβάνουν μαθητές μου, ναι, ακόμη κι όταν εστιάζονται στην κατηγορία των μυθιστορημάτων (βιβλία με απαιτήσεις και μεγάλα σε όγκο), γράφουν και κυκλοφορούν και 2 μυθιστορήματα, μέσα στον ίδιο χρόνο. Μέσα σε 12 μήνες!

  • Έτσι έχουν αρκετές ιστορίες που είναι στην αγορά και στη διάθεση των αναγνωστών για να τις αγοράσουν και μέσα από τη δράση αυτή, έχουν σημαντικό εισόδημα.

  • Οι συγγραφείς που απολαμβάνουν σημαντικές χρηματικές απολαβές, είναι οι συγγραφείς που καλλιεργούν το ταλέντο τους – διαρκώς! μέσα από προγράμματα και μαθήματα δημιουργικής γραφής, όπως είναι τα προγράμματά μου – γιατί γνωρίζουν πως πίσω από την Τέχνη της Συγγραφής υπάρχει Τεχνική.


Και φροντίζουν μέσα από αυτή την διαδικασία να γίνονται καλύτεροι ώστε το περιεχόμενο των βιβλίων τους να είναι όσο γίνεται πιο άρτιο, ολοκληρωμένο και καλό και αυτής της ποιότητας που ονομάζουμε best seller.

  • Επίσης, οι συγγραφείς που έχουν χρήματα, είναι οι συγγραφείς που το «όχι» ενός μεγάλου εκδοτικού οίκου δεν το έλαβαν ως μια απόρριψη που τους «έκοψε» την φόρα και τον δρόμο.

  • Είναι οι συγγραφείς που όταν ένας εκδοτικός οίκος τους είπε “όχι», εκείνοι, μπήκαν στη διαδικασία να δουν ποιος είναι ο εκδοτικός οίκος που θα τους πει «ναι» ή/και εξετάζουν το ενδεχόμενο κάποιας μορφής αυτοεκδόσης ή συν-έκδοσης, έχοντας παράλληλα και ένα business plan που θα τους αναδεικνύει ως συγγραφείς, θα εξασφαλίζει μέσα από συγκεκριμένα βήματα πωλήσεις των βιβλίων τους που με την σειρά τους, θα τους φέρνει το επιθυμητό εισόδημα.

  • Είναι οι συγγραφείς που βάζουν ένα συγκεκριμένο οικονομικό στόχο, που επιθυμούν να έχον ως έσοδα, από τα βιβλία τους και έτσι κάνουν αυτό που λέμε reverse engineering ώστε να πετύχουν αυτό το στόχο.


Παρακάτω σου δίνω το παράδειγμα της φίλης μου συγγραφέως που βγάζει 100.000 ευρώ/χρόνο από τα παραμύθια της.

Και προσωπικά γνωρίζω συγγραφείς που βγάζουν πάνω από 200.000 ευρώ/χρόνο, έχοντας όμως στη διάθεση των αναγνωστών τους, μία σειρά από βιβλία (και όχι μόνο ένα ή δύο) και αντίστοιχα πίσω από την Ταυτότητά τους ως Συγγραφείς υπάρχει μία στρατηγική πωλήσεων και προώθησης των συγκεκριμένων βιβλίων.

Και γι’ αυτή τη στρατηγική προώθησης και πώλησης των βιβλίων τους, δεν τους πήρε κάποιος από το χεράκι για να τους μάθει πώς θα τα καταφέρουν.

Μιλώ για μία στρατηγική που οι ίδιοι έχτισαν και σχεδίασαν για τον εαυτό τους.

Μέσα από αυτό-εξέλιξη και αυτό-εκπαίδευση, μέσα από συγκεκριμένα βήματα δράσης που οδηγούν στον τελικό τους στόχο.

Σου θυμίζω πως ο κάθε συγγραφέας δεν θέλει ακριβώς το ίδιο πράγμα, ούτε και τα ίδια ακριβώς έσοδα/χρόνο. Ούτε και έχει τον ίδιο ακριβώς στόχο, όνειρο και κίνητρο για την Ταυτότητά του ως Συγγραφέας.

Αλλά ούτε και ο κάθε συγγραφέας/άνθρωπος κινείται στο ίδιο ακριβώς περιβάλλον με κάποιον άλλο.

Έτσι το πλαίσιο και το σημείο εκκίνησης και εξέλιξής του είναι διαφορετικά ΚΑΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟ και επίσης έχει να κάνει και με τις προσωπικές του γνώσεις, δεξιότητες και ικανότητες (αυτές που ήδη έχει, αλλά και αυτές που είναι διατεθειμένος να αποκτήσει). Για παράδειγμα κάποιοι συγγραφείς από το πρώτο τους βιβλίο κάνουν πολύ εύκολα και online πωλήσεις, ενώ κάποιοι άλλοι θα πρέπει να αποκτήσουν αυτή την γνώση και δεξιότητα της online παρουσίας τους.

Κάποιοι συγγραφείς έχουν ήδη δομημένο ένα πλαίσιο μέσα από το οποίο μπορούν άμεσα να προωθήσουν την πώληση των έντυπων βιβλίων τους, ενώ κάποιοι άλλοι πρέπει να δημιουργήσουν ένα τέτοιο περιβάλλον.

  • Επίσης, οι συγγραφείς που βγάζουν χρήματα είναι συγγραφείς που δεν λένε «ναι» σε κανέναν εκδότη – ανεξάρτητα από την μορφή συνεργασίας - πριν ελέγξουν το συμβόλαιο συνεργασίας και πριν είναι απολύτως ξεκάθαρο το τοπίο συνεργασίας, ώστε να ξέρουν ότι όλο αυτό θα λειτουργήσει προς οικονομικό όφελός τους ή όχι.


Αν κίνησε μέσα από κάποιο μονοπάτι παραδοσιακού τρόπου έκδοσης, τότε η βασικότερη πηγή εισοδήματος σου είναι τα ποσοστά επί των πωλήσεων που ορίζει το συμβόλαιό σου με τον εκδότη σου.

Δηλαδή εδώ μιλάμε για τα χρήματα που εισπράττεις ως αμοιβή πνευματικών δικαιωμάτων για το βιβλίο που έχεις γράψει και το έχεις εμπιστευτεί στον εκδότη σου.

Σε αυτή την περίπτωση δεν έχεις και πάρα πολλές επιλογές ώστε να ελέγξεις τι πραγματικά πουλήθηκε ή όχι.

Και ο μόνος τρόπος για να έχεις εισόδημα, είναι κυρίως αυτά τα ποσοστά.

Εκτός κι αν μέσα από το συμβόλαιό σου προβλέπεται του να έχεις την ελευθερία να κάνεις και επιπλέον πράγματα που θα ενισχύσουν το εισόδημά σου.

Απλά για τα όσα θα κουβεντιάσω παρακάτω, όταν έχεις ένα συμβόλαιο με έναν «παραδοσιακό» εκδότη, τότε απλά θα πρέπει να βεβαιωθείς ότι το συμβόλαιό σου επιτρέπει αυτή την ελευθερία.

Διαφορετικά δεν μπορείς να κάνεις απολύτως τίποτα. Το συμβόλαιό σου σε δεσμεύει.

Ενώ οι συγγραφείς που κινούνται σε κάποιο από τα μονοπάτια της αυτοέκδοσης ή αντίστοιχα της συν-εκδόσης, όπου εσύ ο συγγραφέας, κρατά τα πνευματικά δικαιώματα του βιβλίου του, τότε είναι πολλά αυτά που μπορείς να κάνεις για να έχεις ένα σοβαρό εισόδημα μέσα από την δράση σου ως Συγγραφέας και τα βιβλία σου.

  • Γι' αυτό και οι συγγραφείς στις μέρες μας οι οποίοι θέλουν άμεσα και μεγαλύτερο ποσοστό χρημάτων από την δραστηριότητά τους ως συγγραφείς παιδικών βιβλίων, μυθιστορημάτων και μη λογοτεχνικών βιβλίων, είναι αυτοί που συνήθως κινούνται προς το μονοπάτι της αυτοεκδόσης ή της συν-έκδοσης, κρατώντας όμως τα πνευματικά δικαιώματα των βιβλίων τους.

  • Και αυτό γιατί γνωρίζουν πως αυτή η μορφή έκδοσης και προώθησης του βιβλίου τους, έχει το μεγαλύτερο, το πιο άμεσο και το πιο μακροπρόθεσμο οικονομικό όφελος προς αυτούς.


Mε τη λογική όμως πίσω από το κάθε βιβλίο τους υπάρχει ένα στρατηγικό πλάνο πωλήσεων.

  • Ένα πλάνο που συνεχώς το εξελίσσουν και βελτιώνουν και του προσθέτουν στοιχεία και χαρακτηριστικά που βοηθούν τις online και τις offline πωλήσεις τους.

  • Oι συγγραφείς που έχουν σοβαρά έσοδα δεν σταματούν στην συγγραφή, δεν απογοητεύονται και δεν κατοικούν στη σφαίρα της φαντασίας και του ιδεατού.

  • Φροντίζουν να μάθουν το πλαίσιο που κινείται η βιομηχανία των εκδόσεων, της διακίνησης/τοποθέτησης και προώθηση βιβλίων και κάνουν τα βήματα που μπορούν (και τολμούν!) που απαιτεί αυτή η διαδρομή ώστε να έχουν και το επιθυμητό αποτέλεσμα.


Αυτή η διαδρομή μπορεί να μην είναι πάντα εύκολη ή να μην είναι χωρίς εμπόδια και ανατροπές, είναι όμως μία διαδρομή που κάθε συνειδητός συγγραφέας μπορεί να την βάδισει και μέσα από αυτήν έχει και επιτυχία και χρήματα.

Ο μόνος άνθρωπος που μπορεί να σε σταματήσει είσαι εσύ, ή οποίες ανασφάλειες, οι οποίοι φόβοι που θα πρέπει να ξεπεράσεις καθώς και το μη υποστηρικτικό περιβάλλον που ίσως να υπάρχει γύρω σου.

Αυτή η διαδρομή – όπως και η ίδια η συγγραφή – προυποθέτει καινούργιες δεξιότητες και καινούργιες γνώσεις.

  • Γιατί το να πουλήσεις 5.000, 10.000 και 30.000 αντίτυπα ενός βιβλίου σου μέσα σε ένα χρόνο είναι κάτι που γίνεται και μπορεί ο καθένας από μας να το κάνει εύκολα, με τη λογική όμως ότι το κάνει συνειδητά και στρέφει την προσοχή και την δράση του προς την κατεύθυνση αυτή.


Διαφορετικά όλο αυτό, από μόνο του, δεν θα συμβεί.

Γιατί ακόμη και αν το βιβλίο σου κυκλοφορεί μέσα από τον παραδοσιακό τρόπο έκδοσης… Μέσα από έναν μεγάλο εκδοτικό οίκο.

Μπορεί ο εκδότης σου, εκείνη την περίοδο να θέλει να στρέψει την προσοχή του ως επιχειρηματίας σε άλλο συγγραφέα, σε άλλο βιβλίο ή επιχειρηματικά να βρίσκεται εντελώς αλλού και οι προτεραιότητες του να είναι άλλες.

Γι’ αυτό ακόμη κι αν έχεις συνεργασία με έναν μεγάλο εκδοτικό οίκο, και πάλι είναι δική σου ευθύνη η προώθηση και υποστήριξη των πωλήσεων του βιβλίου σου.


Ακριβώς αυτό έκανα και με το δικό μου πρώτο μυθιστόρημα, γι’ αυτό κι ο εκδότης δεν καταλάβαινε (στην αρχή τουλάχιστον!) γιατί είχε τόσες πολλές πωλήσεις από τις πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας του.

  • Είναι φαντασίωση το γεγονός ότι ο εκδότης ή κάποιος άλλος, άνθρωπος/επιχειρηματίας, θα νοιαστεί περισσότερο για σένα και το βιβλίο σου, από ό,τι θα νοιαστείς εσύ, τόσο για το κάθε βιβλίο ξεχωριστά, όσο και για την Ταυτότητά σου ο Συγγραφέας και το brand της.

  • Επίσης ιδιαίτερα έσοδα έχουν οι συγγραφείς που από την αρχή επιλέγουν να διαθέσουν στο αναγνωστικό τους κοινό το βιβλίο τους με πάρα πολλές μορφές.


Γιατί με αυτό τον τρόπο το ίδιο βιβλίο κυκλοφορεί ως audiobook, ως ebook και με την έντυπη μορφή του (print on demand ή offset εκτύπωση και διάθεση σε σημεία πώλησης). Αυτό δίνει την επιλογή στους αναγνώστες να «καταναλώσουν» ( ας μου επιτραπεί ο όρος) το βιβλίο της επιλογής τους, με τη μορφή που τους εξυπηρετεί.

  • Επίσης αυτοί οι συγγραφείς έχουν την δυνατότητα να παρουσιάσουν και να πουλήσουν το βιβλίο τους μέσα από διάφορα σημεία πώλησης όπως είναι το προσωπικό του site, και τα προσωπικά τους social media.

  • Το βιβλιοπωλείο της γειτονιάς, αλυσίδα βιβλιοπωλείων, καθώς επίσης και μέσα από τον κατάλογο βιβλιοπωλείων που διαθέτουν εταιρίες διακίνησης και τοποθέτησης βιβλίων, έτσι ώστε το βιβλίο τους να βρίσκεται σε πολλαπλά σημεία πώλησης.


Σε αυτή την περίπτωση η δουλειά του συγγραφέα δε σταματά στη συγγραφή και την επιμέλεια του βιβλίου του, αλλά πάει και ένα βήμα παρακάτω και αγκαλιάζει και μερικά απλά, αλλά βασικά βήματα μιας επιχειρηματικής δραστηριότητας στην οποία συμπεριλαμβάνονται και διαδικασίες διακίνησης και πώλησης.

Αυτό για κάποιους συγγραφείς είναι δελεαστικό και εύκολο να το πετύχουν και τους ιντριγκάρει και θέλουν να μπουν στη διαδικασία και να μάθουνε πώς μπορούν να γίνουν επιτυχημένοι στον τομέα αυτό.

Ενώ κάποιους συγγραφείς τους τρομάζει πάρα πολύ κάτι τέτοιο. Δεν θα έπρεπε όμως, ιδιαίτερα αν θέλεις να έχεις έσοδα ως Συγγραφέας.

Άλλωστε το έχουμε ξαναπεί… Όταν αλλάξεις τον τρόπο που σκέφτεσαι, και εφαρμόσεις γνώση και νέες δεξιότητες που σχετίζονται με αυτό που θέλεις, τότε η επιτυχία σου είναι απλά μονόδρομος.


Με δυο λόγια σε αυτή τη διαδικασία θα πρέπει να σκεφτείς σαν εκδότης και όχι αποκλειστικά και όχι αποκλειστικά μόνο ως συγγραφέας/καλλιτέχνης.

Ένας εκδότης θα κάνει μία λίστα από δράσεις που ξέρει ότι θα του αποφέρουν πωλήσεις των βιβλίων του.

Το ίδιο ακριβώς θα πρέπει να κάνεις κι εσύ.

  • Μέρος αυτών των δράσεων μπορεί να είναι παρουσιάσεις και άλλες δράσεις που μπορούν να γίνουν σε σχολεία, βιβλιοθήκες και χώρους που απασχολούν παιδιά, αν μιλάμε για έναν συγγραφέα που έχει να κάνει με παιδικά βιβλία.

  • Εσύ μπορείς να κάνεις μια έρευνα και μία λίστα με αυτούς τους χώρους και μετά να έρθεις σε επαφή μαζί τους και να οργανώσετε μία παρουσίαση, μία δράση, μία δραστηριότητα που θα είναι ελκυστική απέναντι στα παιδιά, αλλά ταυτόχρονα η δική σου «αμοιβή» θα είναι η αγορά ενός βιβλίου από τον κάθε παραβρισκόμενο, όπως και μια συμφωνημένη αμοιβή σου για την παρουσία σου εκεί.

  • Επίσης πολλοί συγγραφείς βασισμένοι πάνω στην πλοκή και τους ήρωες των βιβλίων τους, δημιουργούν και online δραστηριότητες όπου αντίστοιχα για να τις παρακολουθήσουν τα παιδιά, είναι υποχρεωμένα να πληρώσουν ως αντίτιμο την αγορά του βιβλίου.

  • Και αυτές οι online δράσεις μπορεί να έχουν live μορφή ή αντίστοιχα μπορεί να είναι και on demand

  • Επίσης οι συγγραφείς παιδικών βιβλίων βγάζουν χρήματα μέσα από τα παιδικά τους παραμύθια όταν αυτά μεταφέρονται στο σανίδι, είτε στην τηλεόραση, είτε στον κινηματογράφο, πουλώντας τα πνευματικά δικαιώματα των παραμυθιών αυτών.

  • Το ίδιο ισχύει και με την πώληση πνευματικών δικαιωμάτων όταν κάποιος από τους ήρωες του βιβλίου, ή κάτι άλλο μέσα από το βιβλίο, παίρνει μια οποιαδήποτε άλλη μορφή και μπορεί να γίνει κουκλάκι, μπρελόκ, στυλό, επιτραπέζιο παιχνίδι, τσαντάκι, ή ό,τι άλλο μπορείς να φανταστείς.


Σκέψου ότι μεγάλες εταιρείες, κατασκευαστικές παιχνιδιών, όταν αποφασίζουν ότι θέλουν να πουλήσουν ένα παιδικό αντικείμενο, ένα παιδικό παιχνίδι, αφού το κατασκευάζουν και αποφασίσουν ότι αυτό θέλουν να πουλήσουν, μετά το κάνουν ήρωα παιδικών βιβλίων και ήρωα παιδικών σειρών για την τηλεόραση ή την κινηματογράφο.

Εδώ επίσης θέλω να σου αναφέρω ότι γνωρίζω προσωπικά συγγραφέα η οποία από τα παιδικά της βιβλία βγάζει περίπου 100.000 ευρώ τον χρόνο ως έσοδα από τις πωλήσεις των βιβλίων της.

Πώς τα καταφέρνει;

  • Βλέπει ξεκάθαρα τον εαυτό της και ως Συγγραφέα/Επιχειρηματία και δεν περιορίζεται στην Συγγραφέα/Καλλιτέχνιδα.

  • Έχει στη διάθεσή της 55 παραμύθια και το κάθε παραμύθι της, της φέρνει περίπου 2.000 – 3.000 ευρώ/χρόνο.


Όπως καταλαβαίνεις (και σου ανέφερα και παραπάνω) είναι άλλο να έχεις στη διάθεσή σου 1 ή 2 παραμύθια και να κάνεις την προσπάθειά σου ώστε αυτά τα παραμύθια να πουλήσουν ένα Χ αριθμό αντιτύπων μέσα σε 12 μήνες.

Και είναι άλλο να έχεις 55 διαφορετικά βιβλία, όπου δεν θα πουλήσουν βέβαια το ίδιο όλα, αλλά κατά μέσο όρο το κάθε βιβλίο θα σου αποφέρει 2.000 – 3.000 ευρώ/χρόνο και αθροιστικά αυτά τα 55 βιβλία θα σου φέρνουν 100.000 ευρώ/χρόνο.

Όπως καταλαβαίνεις η συγκεκριμένη συγγραφέας που δεν είναι η μόνη, έχει δει την ταυτότητά της ως συγγραφέας, αλλά και το κάθε βιβλίο της χωριστά, πάρα πολύ σοβαρά και επιχειρηματικά και δεν μένει μόνο στην ρομαντικότητα της καλλιτεχνικής πλευράς της συγγραφής.

Αν κάνεις κι εσύ το ίδιο τόσο με το branding σου όσο και με την/τον Συγγραφέα/Επιχειρηματία μέσα σου, θα καταφέρεις ακριβώς το ίδιο εσύ. Αρκεί να το θέλεις σοβαρά και συνειδητά.

Σε ευχαριστώ που ήσουν μαζί μου μέχρι το τέλος αυτού του Mini Course.

Γράψε μου αν θέλεις για να μου πεις αν όσα είχα να μοιραστώ μαζί σου σε βοήθησαν κι αν έμαθες και συνειδητοποίησες κάποια σημαντικά στοιχεία και δεδομένα για το θέμα αυτό. Και φυσικά αν έχεις ερωτήσεις/απορίες θα φροντίσω να σου απαντήσω προσωπικά το συντομότερο δυνατό.

Για μια ακόμη φορά σε ευχαριστώ για τον χρόνο και την εμπιστοσύνη σου. Να έχεις μια ανέλπιστα υπέροχη ημέρα και θα τα πούμε ξανά σύντομα. Μαρία



Αν θέλεις να καλλιεργήσεις και να εξελίξεις κι εσύ την δεξιότητά σου ως Συγγραφέας βεβαιώσου ότι προμηθεύεσαι και διαβάζεις το νέο μου βιβλίο.



Το Νέο Μου Βιβλίο με αφορμή τα 10 χρόνια λειτουργίας του Writing-Online, σύντομα θα είναι στα χέρια σου!

Και συμπληρώνοντας το email σου στην σχετική φόρμα που υπάρχει στην σελίδα που θα βρεις ΚΑΝΟΝΤΑΣ CLICK ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΔΩ θα λάβεις αυτόματα:

- Σημαντική Προσωπική Έκπτωση για την απόκτηση του βιβλίου.

- Μαζί με το βιβλίο θα λάβεις ΔΩΡΕΑΝ και το νέο μου Online Course με τίτλο και θέμα: "Τα βήματα που ακολουθώ -την κάθε φορά!- πολύ πριν γράψω την πρώτη πρόταση σε ένα νέο μου βιβλίο, ώστε να εξασφαλίσω την επιτυχία των πωλήσεών του πριν από την έκδοσή του."


​**Για όλα τα παραπάνω θα ενημερωθείς προσωπικά αφού συμπληρώσεις το email σου στην σχετική φόρμα που υπάρχει ΚΑΝΟΝΤΑΣ CLICK ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΔΩ.



Και φυσικά αν υπάρχουν φίλοι, συγγενείς, συνάδελφοι που κάτι τέτοιο τους βοηθά και τους αφορά, προώθησε τους αυτό το post τώρα.


Να είσαι είναι η μέρα σου ανέλπιστα υπέροχη!

Μαρία


bottom of page