Τι είναι και ποιο είναι το ΣΗΜΕΙΟ ΑΝΑΦΟΡΑΣ που υπάρχει σε κάθε Best Seller Mυθιστόρημα.



Σημείο αναφοράς μέσα σε ένα μυθιστόρημα –ανεξάρτητα από την κατηγορία του– είναι εκείνο το σημείο όπου τα πράγματα αλλάζουν.


Αυτό το σημείο αναφοράς μπορεί να πάρει διάφορες μορφές… μια πληροφορία που αποκαλύπτεται, ένας κρυμμένος ρόλος ενός ήρωα, μια πρόκληση που ο ήρωας καλείται να αντιμετωπίσει, ένα πρόβλημα που εμφανίζεται ξαφνικά, ή ένα πρόσωπο που εμφανίζεται ή εξαφανίζεται ξαφνικά.


Το να παρουσιάσεις τέτοιου είδους σημεία αναφοράς μέσα σε ένα βιβλίο είναι σχετικά εύκολη υπόθεση για τους περισσότερους συγγραφείς, αλλά και για την πλειοψηφία των ιστοριών.


Όμως το να κάνεις αυτά τα σημεία δραματικά και πραγματικά αξέχαστα για τον αναγνώστη σου είναι λίγο πιο δύσκολο να το καταφέρει κανείς.

Το να υπογραμμιστούν αυτά τα σημεία με ιδιαίτερη λογοτεχνική έμφαση θέλει προσοχή, δουλειά και ενθουσιασμό από την πλευρά του συγγραφέα.


Γι' αυτό θέλω να δεις τις σημειώσεις σου… αν τώρα τις κρατάς για το βιβλίο που θέλεις να γράψεις, ή να ρίξεις μια προσεκτική ματιά στο χειρόγραφό σου… αν το έχεις ήδη γράψει, και θέλω να υπογραμμίσεις αυτά τα κομβικά σημεία σου, αυτά τα σημεία αναφοράς.


Είναι όσο δραματικά θα μπορούσανε να είναι;

Ή μήπως όχι…


Και για να βάλεις σε εφαρμογή την παραπάνω γνώση, για να καλλιεργήσεις λίγο παραπάνω το ταλέντο σου ως Συγγραφέας μυθιστορημάτων, αλλά και να κάνεις το βιβλίο που γράφεις ή θα γράψεις σύντομα, πιο συναρπαστικό και αληθινά καλό, όσον αφορά το συγκεκριμένο δεδομένο ακολούθησε τα παρακάτω βήματα.


BHMA #1

Επίλεξε ένα κομβικό σημείο αναφοράς μέσα από το βιβλίο σου. Θα μπορούσε να είναι ένα σημείο όπου τα πράγματα αλλάζουν δραματικά για την πλοκή σου ή απλά ένα σημείο όπου γίνεται μια ‘μικρή’ ανακάλυψη μέσα σε μια σκηνή.


BHMA #2

Κάντο ακόμη πιο έντονο. Άλλαξε το σκηνικό με κάποιο τρόπο. Κάνε τις συμπεριφορές και τη δράση ‘μεγαλύτερη’.


Δώσε περισσότερη έμφαση στον διάλογο.


Κάνε τον εσωτερικό κόσμο του ήρωα που πρωταγωνιστεί σε αυτό το σημείο να σείεται σαν από δυνατό σεισμό.


Αν όχι, τότε επέστρεψε σε αυτά τα σημεία του κειμένου σου και ξαναδούλεψέ τα… χρησιμοποίησε διαφορετικό και πιο έντονο λεξιλόγιο, διαφορετικό σκηνικό, πιο δραματικές εκφράσεις, χειρονομίες ή και συμπεριφορές… κάνε ό,τι καλύτερο μπορείς για να απογειώσεις αυτά τα σημεία του βιβλίου σου.


BHMA #3

Πάρε ακριβώς την ίδια στιγμή του βιβλίου σου και μετέτρεψέ την σε πιο ήρεμη και πιο ήσυχη.


Αφαίρεσε την όποια έντονη δράση ή τη δράση γενικότερα, αφαίρεσε τον διάλογο και κάνε τις απαραίτητες αλλαγές στον εσωτερικό διάλογο/μονόλογο.


Όταν ολοκληρώσεις τα παραπάνω βήματα, δες ποια από τις δύο εκδοχές λειτουργεί καλύτερα για το βιβλίο σου.


BHMA #4

Διάβασε ξανά το κείμενό σου και βρες τουλάχιστον είκοσι σημεία σκηνών όπου τα θεωρείς κομβικά σημεία αναφοράς και άρχισε να κρατάς σημειώσεις όπου τη μια θα τα μειώσεις σε έντασή και μετά θα τα αυξήσεις.


Τα περισσότερα βιβλία/χειρόγραφα δεν είναι δυναμικά και ως πρώην εργαζόμενη στην ομάδα ανάγνωσης για μεγάλο εκδοτικό οίκο για αρκετά χρόνια, αλλά και ως Επιμελήτρια Περιεχομένου που έχουν περάσει εκατοντάδες βιβλία από τα χέρια μου, μπορώ να σου το επιβεβαιώσω.


Μάλιστα, αν ήδη έχεις ολοκληρώσει την συγγραφή του βιβλίου σου και πιστεύεις πως χρειάζεσαι βοήθεια για την Επιμέλεια Περιεχομένου του, ώστε αυτό να γίνει άμεσα δεκτό από τους εκδότες της επιλογής σου, αλλά και να αγαπηθεί από το αναγνωστικό σου κοινό, τότε θα είναι τιμή μου να επιλεμηθώ προσωπικά το βιβλίο σου. Μπορείς να πάρεις όλες τις σχετικές πληροφορίες για μια τέτοια συνεργασία μας ΚΑΝΟΝΤΑΣ CLICK ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΔΩ!


Οι περισσότεροι συγγραφείς φοβούνται να υπερβάλουν, ή να το παρακάνουν στις σκηνές τους, και αντίστοιχα, στα σημεία αναφοράς τους.
Αυτό όμως είναι λάθος.