Ποιους Πρωταγωνιστές Προτιμούν Οι Αναγνώστες + Ποιους Όχι. H Δημιουργική Γραφή σου Φανερώνει!



Όπως είπαμε πριν από λίγο καιρό, τα βιβλία που κατά καιρούς ξεχωρίζουν και κάνουν τη διαφορά σε όλα τα επίπεδα… τα αναγνωρίζει το αναγνωστικό κοινό και τα διαβάζει σαν τρελό (σε όλο τον κόσμο!), έχουν πολλές μεταφράσεις, ο κινηματογράφος τα κάνει ταινίες, γνωρίζουν παγκόσμια εμπορική και εκδοτική επιτυχία, κλπ… έχει βρεθεί πως έχουν 32 κοινά χαρακτηριστικά.


Σήμερα σου φανερώνω ένα από αυτά και σου δείχνω πώς θα μπορέσεις να το προσθέσεις είτε σε αυτό που γράφεις τώρα, είτε σε αυτό που θέλεις να γράψεις στο μέλλον, ή σε αυτό που απλά έχεις την έμπνευση σήμερα για να γράψεις αργότερα!


Ας αρχίσουμε λοιπόν!


Διαβάζουμε και θαυμάζουμε κεντρικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους ηρώων για τους οποίους με τον έναν ή με τον άλλο τρόπο:

• νοιαζόμαστε, • θαυμάζουμε, • μας αρέσουν.



Δεν μας αρέσει να διαβάζουμε για κεντρικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους ηρώων που:

• δεν νοιαζόμαστε, • δεν θαυμάζουμε, • δεν μας αρέσουν.


Και πώς κάνουμε τους κεντρικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους ηρώων αρεστούς, θαυμάσιους και ενδιαφέροντες για τους αναγνώστες μας;


Ένα Χαρακτηριστικό Των Επιτυχημένων Βιβλίων:

Χρησιμοποιούμε όλες τις σελίδες του βιβλίου μας –και ιδιαίτερα τις πρώτες– για να χτίσουμε κεντρικούς πρωταγωνιστικούς ρόλους ηρώων με τους οποίους ο κάθε αναγνώστης ταυτίζεται με τέτοιον τρόπο ώστε θα ήθελε:


A. Nα είναι ο κεντρικός μας ήρωας, B. Nα έχει κάποιο ή κάποια από τα χαρακτηριστικά του κεντρικού μας ήρωα.

Ένας κεντρικός πρωταγωνιστικός ρόλος, για να καταφέρει τέτοιου είδους ταύτιση με τους αναγνώστες του, πρέπει:

  1. Nα είναι ανώτερος (σε διάφορα επίπεδα) από τις καταστάσεις που αντιμετωπίζει.

  2. Nα ξεπερνά τον εαυτό του (σε διάφορα επίπεδα).

  3. Nα έχει χαρακτηριστικά που τον κάνουν διαφορετικό από τους συμπρωταγωνιστές του.

Συγγραφική Εφαρμογή Του Χαρακτηριστικού:

  • Σκέψου όλους αυτούς που κατά καιρούς έχεις θαυμάσει. Επέλεξε έναν από αυτούς και γράψε το όνομά του.

  • Ποια είναι εκείνα τα χαρακτηριστικά που σε κάνουν να τον/την θαυμάζεις; Γράψε μερικά από αυτά.

  • Ποιο είναι εκείνο το χαρακτηριστικό που πραγματικά τον/την κάνει ξεχωριστό; Το πρώτο και μοναδικό για σένα. Γράψε το και αυτό.

  • Ποια ήταν εκείνη η εμπειρία/στιγμή που θαύμασες για πρώτη φορά αυτό το χαρακτηριστικό; Γράψε δυο λόγια γι’ αυτό.

  • Βρες έναν τρόπο – έναν οποιοδήποτε τρόπο – ώστε το κεντρικό σου πρόσωπο να έχει το χαρακτηριστικό που ξεχωρίζεις σε αυτόν/αυτήν που θαυμάζεις και να εμφανίζεται στο κείμενό σου.

  • Εμπνεύσου τουλάχιστον επτά στιγμές – σκηνές που το κεντρικό σου πρόσωπο εκδηλώνει (έστω και με διακριτικό τρόπο) χαρακτηριστικά που είπες στις παραπάνω ασκήσεις πως θαυμάζεις.

Θυμήσου πως από την αρχή, από την πολύ πολύ αρχή, από τις πρώτες σελίδες σου ο αναγνώστης θα πρέπει να νοιαστεί, να θαυμάσει και να ταυτιστεί με το κεντρικό σου πρόσωπο.


Μην κρατάς για το τέλος τη δράση και τα χαρακτηριστικά που μπορούμε να θαυμάσουμε.

Καλή επιτυχία λοιπόν!


Μαρία Γούσιου,

Συγγραφέας, Writing-Coach + Eπιμελήτρια Βιβλίων

Οικοδέσποινα Online/Ψηφιακών Σεμιναρίων Συγγραφής - Δημιουργικής Γραφής

Οικοδέσποινα του Writing-Online.gr


Με την Εγγραφή Σου Στο Site Λαμβάνεις
Άμεσα + ΔΩΡΕΑΝ:
 
* Tο Ε-book: "Πώς Nα Γράφεις Best Seller"
* Μία φορά την εβδομάδα ΔΩΡΕΑΝ Μίνι Μαθήματα Συγγραφής,
* Ιδιαίτερες Εκπτώσεις + Παροχές για τα Ψηφιακά Σεμινάρια
  Συγγραφής μας & τις Personal Coaching Υπηρεσίες, Που Δεν
  Απολαμβάνουν Οι Απλοί Επισκέτες Του Site Που ΞΕΡΩ Ότι Θα
  Αλλάξουν ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ Την Συγγραφή + Την Ζωή Σου!

Ο Συγγραφέας Της Γενιάς Μας Έχει Πλέον Επιλογές + Μπορεί Να Καταφέρει Αυτό Που Θέλει, ΑΡΚΕΙ Να Έχει Θέληση & Την Κατάλληλη Γνώση.

Όροι Χρήσης | Πολιτική Απορρήτου

 

Copyright ©  www.Writing-Online.gr

Ολα τα δικαιώματα κατοχυρωμένα.

ΑΣ ΕΙΜΑΣΤΕ ΣΕ ΕΠΑΦΗ:

  • w-facebook
  • YouTube Clean