top of page

Τι Θα Πρέπει Να Κάνεις Πριν Στείλεις Το Βιβλίο Σου Σε Έναν Εκδότη Ελλάδας Ή Εξωτερικού;


Υπάρχουν μικροί και μεγάλοι εκδοτικοί οίκοι. Μάλιστα κάποιοι εκδοτικοί οίκοι (ιδιαίτερα του εξωτερικού) είναι τόσο μεγάλοι που έχουν ξεχωριστή εταιρική ταυτότητα για κάθε κατηγορία βιβλίων που διαθέτουν.

Όμως τι θα πρέπει να κάνεις εσύ πολύ πριν στείλεις το βιβλίο σου σε έναν εκδότη;

Θα πρέπει να κάνεις έρευνα.

Εστιασμένη και ξεκάθαρη έρευνα, και μάλιστα, αφού έχεις κρατήσει τις κατάλληλες σημειώσεις, μετά να κάνεις την επιλογή των εκδοτών που μπορούν να δεχτούν το βιβλίο σου.

Πού θα πρέπει να κάνεις έρευνα;

  • Σε ένα ή και περισσότερα μεγάλα και ενημερωμένα βιβλιοπωλεία.

  • Στο διαδίκτυο.

  • Σε μεγάλες και ενημερωμένες βιβλιοθήκες.

Εδώ η έρευνά σου είναι πολύ σημαντική, αν θέλεις η απάντηση που θα λάβεις από έναν εκδότη να είναι η θετική.

Κάνε έρευνα και κράτα σημειώσεις…

  • Σημείωσε τους τίτλους των βιβλίων που ήδη έχουν και ανήκουν στην κατηγορία του βιβλίου που εσύ έχεις γράψει.

  • Εξέτασε το περιεχόμενο των βιβλίων τους.

  • Εξέτασε την θεματολογία των βιβλίων τους.

  • Μελέτησε τους τίτλους και τους υπότιτλους των βιβλίων τους.

  • Αναγνώρισε αν υπάρχει κάποια εξειδίκευσης του εκδοτικού οίκου σε κατηγορία, ηλικία, συγκεκριμένη μορφοποίηση του βιβλίου, αν υπάρχουν σειρές.

  • Και κάνε τις συγκρίσεις σου με το βιβλίο που έχεις γράψει εσύ και θέλεις να του στείλεις.

Αν ρωτήσεις έναν εκδότη (είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό) θα σου πει πως αν ο συγγραφέας έχει κάνει καλά την δουλειά του με το κείμενο, τότε το επόμενο που πρέπει να κάνει καλά, είναι η έρευνα και η μελέτη για το που πρέπει να στείλει το χειρόγραφό του.

Αλλά και να δηλώσει στον εκδότη που το στέλνει γιατί το δικό του βιβλίο (λογοτεχνικό ή μη) είναι διαφορετικό και ξεχωριστό, τόσο από ό,τι άλλο κυκλοφορεί ήδη από τον συγκεκριμένο εκδοτικό οίκο, όσο και από τον ανταγωνισμό.

Δηλαδή πώς και γιατί το δικό σου βιβλίο είναι ξεχωριστό και διαφορετικό, όχι μόνο από τα βιβλία που έχει ήδη εκδώσει ο συγκεκριμένος εκδοτικός οίκος που το στέλνεις, αλλά και από ό,τι άλλο έχει ήδη εκδοθεί από τους άλλους εκδοτικούς οίκους – δηλαδή τον ανταγωνισμό.

Και όπως καταλαβαίνεις, για να μπορείς να αναγνωρίσεις κάτι τέτοιο… για να μπορείς να προσαρμόσεις το κείμενό σου ανάλογα, αλλά και το θέσεις ξεκάθαρα υπόψη της ομάδας ανάγνωσης και του εκδοτικού οίκου, θα πρέπει να έχεις κάνει καλά την έρευνά σου.

Και για την έρευνα αυτή, αν παίρνεις σοβαρά την δουλειά σου, ως Συγγραφέας, το σερφάρισμα στην Amazon δεν είναι αρκετό.

Θα πρέπει να μπεις στο βιβλιοπωλείο και την βιβλιοθήκη και θα πρέπει να είσαι σε θέση να παρατηρήσεις (όπως ένας καλός πωλητής βιβλίων κάνει) τι είναι αυτό που πραγματικά έλκει το ενδιαφέρων των αναγνωστών.

Και φυσικά, αν θέλεις να έχεις ως συνεργάτη για την έκδοση των βιβλίων σου, έναν εκδοτικό οίκο, είτε στην Ελλάδα, είτε στο εξωτερικό, να ακούς τις συμβουλές ενός επαγγελματία επιμελητή, να εφαρμόζεις όλα όσα σου προτείνει για να γίνει το βιβλίο σου ακόμη καλύτερο, να συνεχίσεις να καλλιεργείς το ταλέντο σου, αλλά και να διευρύνεις τους ορίζοντές σου μέσα από την έρευνα που θα κάνεις (όπως είπαμε παραπάνω) μετά την συγγραφή του βιβλίου σου.

(Εάν σε ενδιαφέρει η:

Θα βρεις όλες τις πληροφορίες κάνοντας CLICK ΕΔΩ.)

Εάν, λοιπόν, θέλεις να στείλεις το βιβλίο σου σε έναν εκδοτικό οίκο της Ελλάδας, τότε αν κάνεις την παραπάνω έρευνα και έχεις κάνει καλά την δουλεία σου ως συγγραφέας, τόσο με την συγγραφή του βιβλίου σου, όσο και με την άρτια και ολοκληρωμένη επιμέλειά του, τότε μπορείς να πάρεις τα στοιχεία επικοινωνίας των εκδοτικών οίκων που σε ενδιαφέρουν, να στείλεις το χειρόγραφό σου και να περιμένεις την θετική τους απάντηση.

(Σύντομα θα μιλήσουμε για τα υπέρ και τα κατά μιας τέτοιας επιλογής, για έναν συγγραφέα της γενιάς μας, γι’ αυτό βεβαιώσου ότι είσαι και παραμένεις μέλος μας.)

Εάν όμως θέλεις να στείλεις το βιβλίο σου σε έναν εκδοτικό οίκο του εξωτερικού, τότε εάν δεν το ξέρεις ήδη, θα πρέπει να βρεις έναν ατζέντη να σε εκπροσωπήσει, και να έχεις κάνει μια αντίστοιχη έρευνα.

Αν ψάχνεις ατζέντη λοιπόν, για την εργασία σου αυτή πολύ βοηθητικό θα σταθεί το μαγικό εργαλείο που λέγετε internet, αλλά και οι ετήσιοι κατάλογοι που κυκλοφορούν με τα στοιχεία επικοινωνίας εκδοτικών οίκων και ατζέντηδων ανά τον κόσμο, και ανά κατηγορία βιβλίων.

Μέσα από το internet και τους καταλόγους αυτούς, θα μπορέσεις με την κατάλληλη έρευνα να εντοπίσεις τόσο τους ατζέντηδες που θα μπορούσαν να σε εκπροσωπήσουν, όσο και τους ιδιαίτερους όρους του κάθε εκδοτικού χωριστά.

Διευκρίνιση εδώ σε σχέση με τους ατζέντηδες… ένας σωστός επαγγελματίας ατζέντης δεν πληρώνεται για να εξετάσει την δουλειά σου και για να επιλέξει το αν θα σε εκπροσωπήσει ή όχι.

Ένας επαγγελματίας του χώρου θα εξετάσει την δουλειά σου δωρεάν και αν θα θελήσει να σε εκπροσωπήσει θα πληρωθεί από τα κέρδη που θα φέρει το βιβλίο, και όχι από την δική σου προσωπική τσέπη για τις υπηρεσίες του.

(Σύντομα θα μιλήσουμε για τα υπέρ και τα κατά μιας τέτοιας επιλογής, για έναν συγγραφέα της γενιάς μας, γι’ αυτό βεβαιώσου ότι είσαι και παραμένεις μέλος μας.)

Και τώρα θα ήθελα να ακούσω εσένα.

Τι σκοπεύεις να κάνεις με το βιβλίο που ήδη έχεις γράψει; Θα το στείλεις σε εκδότη της Ελλάδας ή σε ατζέντη του εξωτερικού;

Και πώς το δικό σου βιβλίο είναι ξεχωριστό; Έχεις κάνει την παραπάνω έρευνα πριν το στείλεις στους εκδοτικούς οίκους; Σκοπεύεις να κάνεις μια τέτοια έρευνα πριν στείλεις το βιβλίο σου οπουδήποτε;

Θα χαρώ να μοιραστείς μαζί μας την απάντησή σου, αλλά και τις σκέψεις σου πάνω σε όσα έμαθες μαζί μου σήμερα, εδώ.

Μερικά χιλιάδες υπέροχα άτομα από όλο τον κόσμο, μια φορά την εβδομάδα, συγκεντρώνονται εδώ για να εμπνευστούν και να μάθουν.

Αυτό που θα μοιραστείς μαζί μας μπορεί να είναι ακριβώς αυτό που έχουν ανάγκη για να εξελιχθούν.

Πολλά και τεράστια ευχαριστώ που με την παρουσιάσου εδώ ομορφαίνεις την ζωή μου, αλλά κι επειδή παρακολουθείς, διαβάζεις και μοιράζεσαι τα όσα συμβαίνουν στο Writing-Online, εμπλουτίζεις και την ζωή πολλών άλλων ανθρώπων.

Με πολύ, πολύ, πραγματικά πάρα πολύ αγάπη,

Μαρία

ΥΓ. ΑΝ ΘΕΛΕΙΣ ΝΑ ΠΡΟΕΓΓΡΑΦΕΙΣ στο Νέο Μας Ψηφιακό Σεμινάριο:

Απολαμβάνοντας την Mοναδική Έκπτωση του -70% ΣΥΝ Εντελώς Δωρεάν Πρόσβαση σε 7 Επιπλέον Ολοκαίνουργια Εκπαιδευτικά Προγράμματα, Ιδιαίτερης Αξίας Και Σημασίας για την επιτυχία σου σε αυτό το μονοπάτι, τότε έχεις ακόμη λίγο χρόνο στην διάθεσή σου.

Το γεγονός αυτό (της Έκπτωσης του 70% + Των 7 Επιπλέον Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων) ισχύει ΜΟΝΟ για την περίοδο των προεγγραφών που λήγει σε λίγες ημέρες/ώρες από σήμερα και δεν πρόκειται να επαναληφθεί ποτέ στο μέλλον και για κανένα λόγο.


bottom of page