Πώς μαθήτριά μου πούλησε 1.600 αντίτυπα του πρώτου της βιβλίου 10 ημέρες πριν την κυκλοφορία του.




Η Μ. είναι μόλις 22 ετών και εμπνεύστηκε και έγραψε το πρώτο της παραμύθι.


Μάλιστα έχοντας ξεκάθαρους στόχους και θέλω για την Ταυτότητά της ως Συγγραφέας και για το κάθε βιβλίο της χωριστά πήρε την απόφαση να μην μπλέξει με εκδότες και άλλους μεσάζοντες και να χειριστή το θέμα το βιβλίου της, από την έμπνευση, μέχρι την έκδοσή του, μόνη της.


Ώστε να έχει τον πλήρη έλεγχο και του οικονομικού σκέλους όσον αφορά τις πωλήσεις του βιβλίου της, αλλά και παράλληλα να μην κάνει "εκπτώσεις" στο κείμενο και στην εικονογράφηση του βιβλίου της και το τελικό αποτέλεσμα αν είναι αυτό που η ίδια ήθελε, δίχως να δεχτεί (ή να αποδεχτεί) παρεμβάσεις στο κείμενο και την εικονογράφηση από έναν εκδότη και την δική του ομάδα.


Με το που εμπνεύστηκε το παραμύθι αυτό κι άρχισε να το γράφει, παράλληλα δημιούργησε και μια σελίδα στο facebook που άρχισε να μιλά μόνο γι' αυτό και την Ταυτότητά της ως Συγγραφέας του συγκεκριμένου βιβλίου.


  • Μίλησε για την πηγή της έμπνευσής της.

  • Για το πως επίλεξε τα ονόματα των ηρώων.

  • Για το θέμα του βιβλίου.

  • Για τα σημεία που την ταυτίζουν με τον κεντρικό της ήρωα.

  • Για όλα τα θετικά και μηνύματα δύναμης που ήθελε να περάσει στους μικρούς της αναγνώστες.

  • Και για πολλά πολλά ακόμη...


Μου έστειλε το βιβλίο για επιμέλεια και παράλληλα αναζήτησε στο περιβάλλον της έναν καλό γραφίστα/εικονογράφο για να ντύσει με εικόνες το παραμύθι της και τυπογράφους από την περιοχή της για να αξιολογήσει τις προσφορές και το επίπεδο της δουλειάς τους.


Κι ενώ το κείμενο βελτιωνόταν μέσα από την συνεργασία που είχαμε για την Επιμέλεια Περιεχομένου του.


Κι ενώ ο γραφίστας/εικονογράφος άρχισε να δημιουργεί τις εικόνες του βιβλίου.


Κι ενώ η ίδια είχε καταλήξει και στον τυπογράφο που θα τύπωνε το παραμύθι της, παράλληλα...


Πέντε με έξι φορές την ημέρα για περίπου έξι μήνες κοινοποιούσε facebook posts στην σελίδα που είχε φτιάξει και ήταν αυστηρά αφιερωμένη στο βιβλίο αυτό, αλλά και στην Ταυτότητά της ως Συγγραφέας.


Στην σελίδα αυτή δεν κοινοποιούσε φωτογραφίες προσωπικού περιεχομένου, ούτε σχολίαζε κοινοποιήσεις άλλων, ούτε εξέφραζε προσωπικές απόψεις.


Μιλούσε αποκλειστικά και μόνο για το βιβλίο της - αυτό που ήταν ακόμη στην διαδικασία συγγραφής, επιμέλειας, εικονογράφησης και έκδοσής του, από την ίδια.


Και επαναλαμβάνω...

Έκανε facebook posts στην σελίδα αυτή 5 - 6 φορές την ημέρα για περίπου 5 μήνες πριν από την πρώτη ημέρα κυκλοφορίας του βιβλίου της.


Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα να μαζέψει γύρω της, μια μεγάλη ομάδα ανθρώπων που ήδη γνώριζε για το βιβλίο αυτό πολύ πριν εκδοθεί, γνώριζε για την συγγραφέα του, αν και ήταν μόλις 22 ετών και ουσιαστικά πρωτοεμφανιζόμενη, και άρχισε να συνδιαλέγεται (αυτό το κοινό) και να έχει σχέση μαζί της.


Με την βοήθεια αυτού του κοινού που κάθε μέρα όλο και αυξάνονταν μέσα από τα παραπάνω βήματα, η 22χρονη μαθήτριά μου, επίλεξε τον best seller τίτλο του βιβλίου της.


Έδωσε στο κοινό της μέσω του facebook 3 επιλογές τίτλων και το ίδιο το κοινό ψήφισε τον τίτλο που θα αγόραζε... Πιο άμεσο marketing research για ένα βιβλίο, αληθινά δεν υπάρχει.


Το ίδιο ακριβώς έκανε και για το εξώφυλλο του παραμυθιού της. Ο γραφίστας/εικονογράφος έκανε 2 εκδοχές και το κοινό της επίλεξε την εκδοχή που τελικά τυπώθηκε στο βιβλίο.


Το ίδιο ακριβώς έγινε και με το οπισθόφυλλο. Συνθέσαμε δύο εκδοχές και το κοινό ψήφησε πιο κείμενο του αρέσει πιο πολύ και με βάση ποιο οπισθόφυλλο θα αγόραζε το βιβλίο.


Όπως καταλαβαίνεις μέσα από μια διαδικασία σαν κι αυτή που η συγγραφέας δεν περιορίστηκε στο να γράψει μόνο το κείμενο του βιβλίου, αλλά σύμφωνα με τα θέλω και τις επιλογές που έκανε για την Ταυτότητά της ως Συγγραφέας και για το συγκεκριμένο βιβλίο, και προχώρησε σε ένα βήμα παραπέρα, που την έκαναν να σταθεί "πλάι" και "πίσω" από το βιβλίο της και να το υποστηρίξει πολύ πριν από την πρώτη μέρα κυκλοφορίας του, η επιτυχία της ήταν δεδομένη.


Έτσι, όταν όλα είχαν ολοκληρωθεί... Επιμέλεια Περιεχομένου, εικονογράφηση, και έμενε μόνο να λάβει τα βιβλία από το τυπογραφείο, έκανε το εξής:


Δεκαπέντε μέρες πριν το τυπογραφείο της παραδώσει τα πρώτα αντίτυπα που είχε παραγγείλει παράλληλα με την σελίδα της στο facebook έφτιαξε και μια σελίδα παραγγελιών για το βιβλίο της όπου κάποιος μπορούσε να παραγγείλει το βιβλίο της online.


Η σελίδα αυτή είχε ως σκοπό να δεχτεί παραγγελίες του βιβλίου της και το μόνο που έβλεπε ο επισκέπτης ήταν το εξώφυλλο του βιβλίου, το κείμενο της περίληψης του βιβλίου/οπισθόφυλλο, την τιμή του βιβλίου, την επιλογή να το πληρώσει με κάρτα ή με κατάθεση σε τραπεζικό λογαριασμό και μπορούσε να συμπληρώσει τα στοιχεία της ταχυδρομικής διεύθυνσής του για να το παραλάβει εκεί που ήθελε, με την courier πο