Αν στο χειρόγραφό σου / βιβλίο σου έχει σκηνές όπου ο κεντρικό σου ήρωας είναι στην κουζίνα του (και κάνει ότι όλοι μας κάνουμε στην κουζίνα μας), είναι στο μπάνιο, είναι στο σαλόνι του, είναι στο αυτοκίνητό του, παίρνει τον καφέ ή το τσάι του, το πιο πιθανό είναι να σου πω να τις σβήσεις όλες μία προς μία δίχως δεύτερη σκέψη.
Και πως τολμώ να σου προτείνω κάτι τέτοιο δίχως να τις έχω διαβάσει πρώτα;
Ο λόγος είναι απλός… τις περισσότερες φορές αυτές οι σκηνές δεν έχουν να προσφέρουν απολύτως τίποτα στην πλοκή και στην εξέλιξη του έργου σου.
Είναι σκηνές που είτε ο χρόνος απλά σταματά και δεν γίνεται τίποτα, δεν υπάρχει καμία ένταση, πρόβλημα / θέμα ή ο ήρωάς σου αναπολεί και ανακεφαλαιώνει ότι ήδη γνωρίζουμε, άρα ο αναγνώστης δεν μαθαίνει κάτι το καινούριο.
Ή θα κάνεις τις παραπάνω σκηνές σημαντικές για την πλοκή σου γεμάτες ένταση και σημαντικότητα για τον αναγνώστη σου ή καλύτερα να μην υπάρχουν.
Αν θέλεις το βιβλίο σου να δει τα ράφια του βιβλιοπωλείου.
Αν θέλεις το βιβλίο σου να ξεχωρίσει από τον ανταγωνισμό και να κάνει την διαφορά, θα πρέπει η κάθε σκηνή του, η κάθε παράγραφος, το κάθε κεφάλαιο… ακόμη κι όταν ο ήρωας κάνει ένα ακόμη τσιγάρο, ή παίρνει το μπάνιο του, να κάνει την διαφορά για την πλοκή και τον αναγνώστη σου.
Το 90% των σκηνών που περιλαμβάνουν καφέ, τσάι, μπάνιο, ντους και τσιγάρο είναι από την φύση τους μη διαδραστικές σκηνές.
Τις περισσότερες φορές το ίδιο συμβαίνει και με σκηνές που λαμβάνουν χώρα στην κουζίνα, στο σαλόνι, στο γραφείο ή και στο αυτοκίνητο.
Αν πρόκειται για τέτοιες σκηνές πέρασέ τες από το φίλτρο της ενεργού δράσης και ή διέγραψέ της ή φρόντισε να έχουν μέσα τους εντάσεις και κορύφωση.
Καλή σου επιτυχία!
Μαρία Γούσιου,
Συγγραφέας, Writing-Coach + Eπιμελήτρια Βιβλίων
Οικοδέσποινα Online/Ψηφιακών Σεμιναρίων Συγγραφής - Δημιουργικής Γραφής
Οικοδέσποινα του Writing-Online.gr