top of page

Πώς Να Βρω Τίτλο Για Το Βιβλίο Μου. Η Απάντηση Είναι Εδώ...


Ο κατάλληλος τίτλος είναι ένα πολύ σημαντικό στοιχείο για το βιβλίο σου επειδή μεταφέρει στους αναγνώστες σου (μαζί με το εξώφυλλό του) το πρώτο μήνυμα για το τι πραγματεύονται οι σελίδες που ακολουθούν.

Μάλιστα, άνθρωποι που είναι επαγγελματίες στον χώρο του βιβλίου και των εκδόσεων, επιμένουν, πως ο κατάλληλος τίτλος, μαζί με το πλέον κατάλληλο εξώφυλλο, είναι υπεύθυνα για το 50% των πωλήσεων και της επιτυχίας ενός βιβλίου.

Και ίσως δεν έχουν άδικο.

Το βιβλίο σου θα βρεθεί ανάμεσα στα τόσα άλλα της κατηγορίας του (μυθιστόρημα, παραμύθι ή μη-λογοτεχνικό βιβλίο) είτε στο φυσικό βιβλιοπωλείο, είτε στο ηλεκτρονικό βιβλιοπωλείο και θα πρέπει να ξεχωρίσει και να έλξει το ενδιαφέρον του αναγνωστικού σου κοινού.

Θα πρέπει να ξεχωρίσει από τον "ανταγωνισμό" σου και από τα βιβλία που είτε θα υπάρχουν πλάι του, είτε γύρω του, είτε στην ίδια λίστα με το δικό σου.

Και πολύ πριν "μιλήσει" στο αναγνωστικό σου κοινό το οπισθόφυλλό σου, η περίληψη του βιβλίου σου, ή τα ίδια τα κεφάλαια του βιβλίου σου, θα "μιλήσουν" στον μέσο αναγνώστη σου, το εξώφυλλο και η κατάλληλη επιλογή του τίτλου σου.

Καταρχήν επίτρεψέ μου να σου πω πως δεν χρειάζεται να έχεις έναν τίτλο για να ξεκινήσεις να γράφεις το βιβλίο σου.

Πολλοί συγγραφείς δεν βρίσκουν τον τίτλο του βιβλίου τους μέχρι να φτάσουν σε ένα αρκετά προχωρημένο στάδιο της εργασίας τους, ή κάποιοι, καταλήγουν στον τίτλο του βιβλίου τους, αφού πρώτα έχει ολοκληρωθεί η συγγραφή και η επιμέλεια.

Επίσης, σε αρκετές περιπτώσεις, οι ατζέντηδες του εξωτερικού ή οι εκδότες, είναι αυτοί που προτείνουν τον τίτλο ή αλλάζουν τον τίτλο ενός βιβλίου σε σχέση με την αρχική πρόθεση/έμπνευση του ίδιου του συγγραφέα.

Το ίδιο ακριβώς έγινε και με μένα.

Ο τίτλος του μυθιστορήματός μου: ΚΙ ΟΜΩΣ ΥΠΑΡΧΟΥΝ ΝΕΡΑΙΔΕΣ, (μπορείς να δεις την λίστα με όλα μου τα βιβλία εδώ...) μου ανακοινώθηκε μόλις λίγες ημέρες/ώρες πριν το βιβλίο πάει στο τυπογραφείο και από εκεί στα ράφια των βιβλιοπωλείων.

Ενώ, μερικές φορές, το ίδιο βιβλίο μπορεί να έχει εντελώς διαφορετικό τίτλο ανάλογα με την χώρα στην οποία κυκλοφορεί κι αυτό έχει να κάνει με την χώρα και την γλώσσα της μετάφρασης, αλλά και με τον επιχειρηματία εκδότη, που κάθε φορά σκοπός του είναι το μεγαλύτερο οικονομικό όφελος για την επιχείρησή του.

Πώς λοιπόν μπορείς να εντοπίσεις τον πλέον κατάλληλο τίτλο για το μυθιστόρημά σου;

Εξετάζοντας από διαφορετικές οπτικές γωνίες την ιστορία του μυθιστορήματός σου και λαμβάνοντας υπόψη κάποια χαρακτηριστικά, όπως:

  • Το όνομα του πρωταγωνιστή σου.

  • Την σχέση ανάμεσα στους δύο κύριους πρωταγωνιστικούς ρόλους του μυθιστορήματός σου.

  • Το θέμα του βιβλίου σου.

  • Το πιο κεντρικό στοιχείο της πλοκής σου.

  • Μια λέξη ή έκφραση που είναι καλά "κρυμμένη" πίσω από την ιστορία σου.

Οι τίτλοι μπορεί να βρεθούν με πολλούς τρόπους και πολλοί διάσημοι τίτλοι βιβλίων δεν αποτελούσαν τις αρχικές επιλογές των συγγραφέων.

Για παράδειγμα:

  • Το: “1984”, του George Orwell, θα ονομαζόταν: “Ο τελευταίος άνθρωπος στην Ευρώπη”.

  • O αρχικός τίτλος του: “Περηφάνια Και Προκατάληψη”, της Jane Austen, ήταν: “Οι Πρώτες Εντυπώσεις “.

  • Του: «Χάρι Πότερ Και Η Φιλοσοφική Λίθος”, ο αρχικός τίτλος ήταν: “Χάρι Πότερ Kαι H Λίθος Του Μάγου”.

  • “Οι Γέφυρες Του Μάντισον” κυκλοφόρησε αρχικά με τον τίτλο: “Αγάπη Σε Μαύρο Και Άσπρο” και έγινε best seller αφού άλλαξε ο τίτλος του βιβλίου. Ένας τίτλος που έμεινε ακριβώς ο ίδιος και για την κινηματογραφική ταινία.

Σε κάποιες περιπτώσεις, δεν σου κρύβω, ό ίδιος ο τίτλος μπορεί να εμπνεύσει το ίδιο το βιβλίο, όπως και έγινε με την περίπτωση του βιβλίου: "Ο Εκατοντάχρονος Που Πήδηξε Από Το Παράθυρο Και Εξαφανίστηκε", όπου ο συγγραφέα του, Jonasson Jonas, ενθουσιάστηκε τόσο πολύ με τον τίτλο που εμπνεύστηκε, που μόνο αφού βρήκε αυτό τον τίτλο, αποφάσισε να γράψει το βιβλίο, που θα συνόδευε τον παραπάνω τίτλο.

Μπορεί να θέλεις να γράψεις ένα βιβλίο, ή ήδη να το γράφεις, αλλά αν δεν έχεις βρει έναν τίτλο ακόμη, μην επιτρέπεις σε αυτό το γεγονός να σε σταματήσει από το να ξεκινήσεις ή να τελειώσεις το βιβλίο σου.

Μπορεί να σου πάρει καιρό πριν νιώσεις ότι ο τίτλος του βιβλίου σου είναι ο πλέον κατάλληλος, όμως μπορείς να κάνεις το εξής:

1. Κάνε μια λίστα με διαφορετικούς πιθανούς τίτλους για το βιβλίο σου.

2. Άφησε αυτή την λίστα να "ξεκουραστεί" για λίγο. Ξέχασέ την στο συρτάρι ή στα αρχεία σου.

3. Μετά από λίγες εβδομάδες επέστρεψε σε αυτήν και αφουγκράσου ποιος από τους τίτλους σου, σου αρέσει περισσότερο και γιατί.

4. Εάν έχεις ήδη αναγνωστικό κοινό εν' αναμονή (εάν δεν έχεις... φρόντισε να αποκτήσεις άμεσα με όσα μοιράζομαι μαζί σου εδώ... ) τόσο μέσα από την αποστολή ενός προσωπικού email, όσο και μέσα από μια απλή κοινοποίηση στα social media σου, ρώτα το κοινό σου ποιος από τους 3 επικρατέστερους δικούς σου τίτλους επιλέγει.

5. Με αυτό τον τρόπο το ίδιο το κοινό σου φανερώνει τον best seller τίτλο του βιβλίου σου. Και αν σου ταιριάζει αυτή η τακτική, το ίδιο ακριβώς μπορείς να κάνεις και με τις 2-3 εναλλακτικές επιλογές για το εξώφυλλο του βιβλίου σου.

Κλείνοντας θέλω να μοιραστώ μαζί σου δύο πολύ σημαντικά δεδομένα για το θέμα του τίτλου ενός βιβλίου.

Α. Διάλεξε ένα λειτουργικό τίτλο για την ιστορία σου και εστιάσου στην συγγραφή. Το να έχεις ένα τίτλο που να σου "μιλάει" συχνά βοηθάει στην διαδικασία της συγγραφής, ακόμα και αν αποφασίσεις να τον αλλάξεις αργότερα.

Το σημαντικό είναι να έχεις και εξαιρετικό περιεχόμενο και όχι μόνο έναν υπέροχο τίτλο.

Β. Εάν επιλέξεις να συνεργαστείς με έναν μεγάλο εκδοτικό οίκο, τότε προετοιμάσου... υπάρχει πολύ μεγάλη πιθανότητα, έως σιγουριά, ο αρχικός τίτλος που θα έχεις εμπνευστεί να μην χρησιμοποιηθεί ποτέ για το βιβλίο σου.

Ο εκδότης, ως επιχειρηματίας, με μια επιχείρηση που σκοπός του είναι το μεγαλύτερο δυνατό κέρδος από τις πωλήσεις των βιβλίων, θα φροντίσει, μαζί με την ομάδα του, να εμπνευστεί και να επιλέξει, τον τίτλο που ο ίδιος (και η ομάδα του) πιστεύουν ότι θα αποφέρει τις περισσότερες πωλήσεις.

Σε ευχαριστώ, και το εννοώ, που αφιερώνεις κομμάτι από την μέρα σου, για να είσαι εδώ και να διαβάζεις, να ακούς και να βλέπεις τα όσα έχω να μοιραστώ μαζί σου.

Με την ευχή, πραγματικά, αληθινά, και πρακτικά να σε βοηθώ... με όλη μου την αγάπη,

Μαρία

ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ

"Πώς Να Γράψεις & Να Εκδώσεις Με Επιτυχία Το Μυθιστόρημά Σου, ΦΕΤΟΣ!" - ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Aν θέλεις να γράψεις φέτος ένα μυθιστόρημα που όλοι θα μιλάμε γι' αυτό, τότε μπορείς να συμμετέχεις στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: "Πώς Να Γράψεις & Να Εκδώσεις Με Επιτυχία Το Μυθιστόρημά Σου, ΦΕΤΟΣ!" που θα ξεκινήσει σε λίγες εβδομάδες από τώρα.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα όπου μέσα από ένα πολύ σύντομο video και πολύ σύντομες και συγκεκριμένες οδηγίες που θα λαμβάνεις μια φορά την εβδομάδα, θα σου δείξω βήμα/βήμα τι πρέπει να κάνεις και πώς πρέπει να το κάνεις…

Αφιερώνοντας πολύ λίγο χρόνο κάθε εβδομάδα, ώστε μέσα σε 52 εβδομάδες να γράψεις, να εκδώσεις με επιτυχία, αλλά και να έχεις αναγνώστες εν αναμονή, για το πρώτο ή το επόμενο μυθιστόρημά σου, ανεξάρτητα από την κατηγορία του.

ΚΑΝΕ CLICK ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΔΩ ή επάνω στην εικόνα για να εκδηλώσεις το ενδιαφέρον σου, αλλά και για να πάρεις όλες τις πληροφορίες.

#δημιουργικηγραφηοδηγιες #δημιουργικήγραφήσεμινάρια #δημιουργικήγραφή #δημιουργικηγραφηδωρεαν #δημιουργικήγραφήσεμινάρια #μαθηματαδημιουργικηςγραφης #ΔημιουργικήΓραφή #πωςναγραψωβιβλιομαθηματαδημιουργικηςγραφης #δημιουργικήγραφήβιβλία #γραφωτοδικομουπαραμυθι #δομημυθιστορηματος #πωςναγραψωεναμυθιστορημα #μαθηματασυγγραφηςπαραμυθιων #μαθηματασυγγραφηςδωρεαν #μαθηματασυγγραφηςβιβλιου #μαθηματααποτοσπιτι #πωςναεκδοσωέναπαραμυθι #πλοκήμυθιστορήματος #μαθηματασυγγραφήςπαραμυθιου #σκελετόςμυθιστορήματοσ #Μυθιστόρημα #σεμιναριασυγγραφηςπαραμυθιου #πωςναγινωσυγγραφεας #πωςναγινωεπιτυχημενοςσυγγραφεάς #πωςναγινωεπιτυχημενοςσυγγραφεας #πωςναγινωπλουσιοςσυγγραφεας #εκδοσηβιβλιουνεουσυγγραφεα #Εκδοσηβιβλιου #εκδοσηβιβλιουνέουσυγγραφέα #εκδοσηβιβλιουνεουσυγγραφεα #πωςναβρωτιτλογιατοβιβλιομου

bottom of page