top of page

5 Τρόποι Για Να Κάνεις Τους Ήρωες Μυθιστορημάτων Πιο Ισχυρούς, Πιο Ενδιαφέροντες + Αξέχαστους Για Το


Αν η ιστορία σου δεν έχει ισχυρούς και πειστικούς ήρωες… κανένας δεν θα θέλει να την διαβάσει.

Αυτό μπορεί να ακούγεται σκληρό, αλλά όσο περίτεχνη και να είναι η πλοκή σου ή όσο εξωτικό και να είναι το σκηνικό σου, αν οι χαρακτήρες σου, είναι μονότονοι και χωρίς ενδιαφέρον ο αναγνώστης σου δεν θα θελήσει να επενδύσει τον χρόνο του στο βιβλίο σου.

Διαβάζουμε βιβλία (και τις ιστορίες τους) επειδή μας ενδιαφέρουν οι άνθρωποι/ήρωες και τι συμβαίνει σε αυτούς.

Αν διαπιστώνεις -πως παρά τις προσπάθειές σου- οι ήρωες των βιβλίων σου είναι αδιάφοροι ή παθητικοί, εδώ θα βρεις πέντε (5) τρόπους για να τους κάνεις πιο ισχυρούς, πιο ενδιαφέροντες και αξέχαστους για τους αναγνώστε!

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!

#1: Φρόντισε Να Θέλουν Κάτι

Ο πρωταγωνιστής σου (προφανώς!) έχει ένα σκοπό. Αυτό πιθανώς να είναι η επιστροφή στην καθημερινότητα του αν κάτι έχει καταστρέψει την ήρεμη ζωή του... ή μπορεί να είναι η έξοδος από μια τρέχουσα κατάσταση και η βελτίωση της ζωής του.

Όμως και οι δευτερεύοντες χαρακτήρες μπορούν ΚΑΙ ΠΡΕΠΕΙ να θέλουν κάτι. Για παράδειγμα, μπορεί να θέλουν:

  • Μια νέα δουλειά ή μια προαγωγή.

  • Περισσότερα λεφτά.

  • Εκδίκηση.

  • Επιβεβαίωση ή αποδοχή.

  • Εξουσία πάνω σε κάποιον ή σε μια ομάδα ανθρώπων.

  • Δικαιοσύνη.

  • Έναν/Μια σύντροφο.

  • Ένα διαζύγιο.

  • Παιδιά.

Αν μπορείς, να ανακαλύψεις τι οδηγεί τις πράξεις, τις αποφάσεις, και τις επιλογές τους, με δυο λόγια, για ποιο πράγμα θα θυσίαζαν τα πάντα, τότε, πίστεψέ με, θα έχεις έναν πολύ ενδιαφέροντα ήρωα για τους αναγνώστες σου, σε αντίθεση... με κάποιον χαρακτήρα που μπορεί να είναι μέρος της πλοκής σου, αλλά δεν επιθυμεί τίποτα.

#2: Δώσε Τους Ένα Παρελθόν

Ο ήρωάς σου ΠΡΕΠΕΙ να έχει ένα παρελθόν ή μια ιστορία.

Ο αναγνώστης ΠΡΕΠΕΙ να έχει την αίσθηση ότι ο ήρωάς σου υπήρχε πριν ξεκινήσει η ιστορία σου… και ότι θα συνεχίσει να υπάρχει και αφού τελειώσει την ανάγνωση του βιβλίου σου, εκτός και αν τον "σκοτώσεις" κατά την διάρκεια της πλοκής σου.

Ο ήρωάς σου ΠΡΕΠΕΙ να έχει αυτό που αποκαλούν οι σεναριογράφοι ένα “φάντασμα”, κάτι από το παρελθόν του που να τον στοιχειώνει.

  • Μπορεί να είναι κάτι κακό που έκανε και ακόμη προσπαθεί να το διορθώσει.

  • Μπορεί να είναι μια χαμένη ευκαιρία για την οποία μετανιώνει που έχασε.

  • Μπορεί να είναι ένα φαινομενικά αθώο σχόλιο που κάποιος έκανε χρόνια πριν… που όμως ποτέ δεν μπόρεσε να ξεπεράσει.

Σε κάθε περίπτωση, το “φάντασμα” του παρελθόντος μπορεί να αποτελεί μια πηγή μυστηρίου που κρατάει το ενδιαφέρον των αναγνωστών.

Γι' αυτό λοιπόν πάρε μολύβι και χαρτί και άρχισε να εμπνέεσαι, το φάντασμα και το παρελθόν των ηρώων που θέλεις να χαραχτούν στην μνήμη των αναγνωστών σου!

#3: Βάλε Τους Σε Απίστευτες Καταστάσεις

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να δυναμώσεις τους χαρακτήρες σου είναι να τους κάνεις να αναλάβουν δράση και να πάρουν αποφάσεις για "απίστευτες και δύσκολες" καταστάσεις που, ξαφνικά, έχουν να αντιμετωπίσουν.

Όταν λέω “απίστευτο και δύσκολο”, δεν εννοώ μη ρεαλιστικό. Εννοώ ότι πρέπει να βάλεις τον ήρωά σου σε μια κατάσταση όπου δεν υπάρχουν καλές επιλογές.

Βάλε τους ήρωές σου να επιλέξουν ανάμεσα σε δυο κακές εναλλακτικές επιλογές.

Η μια μπορεί να είναι χειρότερη από την άλλη, και η επιλογή που θα κάνει, και πάλι να μην είναι ευχάριστη για τον ίδιο, και επιπλέον να έχεις και κακές συνέπειες, για τον ίδιο ή/και για ανθρώπους και καταστάσεις που νοιάζεται και τον αφορούν.

Εναλλακτικά, δώσε στους ήρωές σου δυο "φρικτές" επιλογές και βάλε τους να χρησιμοποιήσουν την εφευρετικότητα τους για να βρουν μια τρίτη επιλογή.

Οποιοδήποτε και αν είναι το αποτέλεσμα, η διαδικασία του να πάρουν μια απόφαση (και να ζήσουν με αυτήν) μπορεί να δώσει στον ήρωά σου διαφοροποίηση μέσα στην πλοκή του βιβλίου σου.

Γι' αυτό και πάλι, σου προτείνω να πάρεις μολύβι και χαρτί και να αρχίσεις να κρατάς σημειώσεις προς αυτή την κατεύθυνση και να ξεκινήσεις να εμπνέεσαι!

#4: Κάνε Τους Ήρωές Σου Να Υποφέρουν

Οι ήρωες που υποβάλλονται σε σωματικό ή συναισθηματικό πόνο, έχουν την τάση να κάνουν τον αναγνώστη να συμπάσχει.

Γι' αυτό πρέπει να αφήσεις τους ήρωές σου να πληγωθούν και μέσα από αυτή την εμπειρία να αλλάξουν, και ίσως να γίνου και καλύτεροι χαρακτήρες από ότι ήταν πριν.

#5: Μην Τους Εξαναγκάζεις Να Είναι Στα Δύο Άκρα

Σχεδόν όλοι οι χαρακτήρες έχουν έναν καλό και ένα κακό εαυτό.

Μπορεί να έχεις ένα πρωταγωνιστή ο οποίος γενικά να είναι ένα καλό άτομο, αλλά για παράδειγμα να είναι ευέξαπτος. Ή μπορεί να έχεις έναν ανταγωνιστή ο οποίος να είναι φρικτός από πολλές απόψεις, αλλά να γνωρίζει πώς να είναι πιστός σύντροφος.

Οι αναγνώστες ξέρουν πολύ καλά ότι οι πραγματικοί άνθρωποι δεν είναι ποτέ μόνο καλοί ή μόνοι κακοί, και θα ταυτιστούν πολύ πιο εύκολα με έναν ήρωα που έχει ψεγάδια, αντί με έναν πρωταγωνιστή ο οποίος είναι "τέλειος" από όλες τις απόψεις και πάντα κάνει το σωστό, με τον σωστό τρόπο και, πάντα. με χαμόγελο στα χείλη.

Παρομοίως, οι κακοί ήρωες οι οποίοι είναι απόλυτα κακοί μπορεί να είναι τρομακτικοί, αλλά ακόμα και τότε, θα πρέπει να έχουν κάποιο κίνητρο.

Μπορεί να επιθυμούν δύναμη με κάθε τρόπο, μπορεί να προσπαθούν να διορθώσουν μια εσφαλμένη αντίληψη, ή ακόμα, και να τους έχουν φερθεί φριχτά στο παρελθόν και τώρα απλά να επιτίθενται.

Αν τους δώσεις μια στιγμή που κάνουν κάτι το οποίο δεν είναι τόσο κακό, ή τουλάχιστον, φανερούς λόγους για τον αναγνώστη σου γιατί έγιναν όπως είναι – δηλαδή τόσο τρομακτικοί, θα τους έκανες πολύ πιο ενδιαφέροντες για τους αναγνώστες σου.

Υπάρχουν ήρωες/χαρακτήρες, πρωταγωνιστές ή δευτερεύοντες ρόλοι που σου έχουν μείνει στο μυαλό από βιβλία που έχεις διαβάσει ή ταινίες που έχεις δει;

Πάρε μολύβι και χαρτί, λοιπόν, και με αφορμή τα όσα μοιράζομαι σήμερα μαζί σου άρχισε να καταγράφεις και να εμπνέεσαι... τόσο για τους ήρωες με τους οποίους δουλεύεις αυτή την στιγμή για το μυθιστόρημα που γράφεις τώρα, όσο και με τους ήρωες που θα εργαστείς κάπου παρακάτω μαζί τους... για το βιβλίο που θα γράψεις αυτή την χρονιά!

Τι έκανε τους ήρωες που σου έχουν μείνει στο μυαλό ενδιαφέροντες και ιδιαίτερους; Και πως θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις αυτή την λίστα σου, αλλά και τις παραπάνω τεχνικές στις δικές σας ιστορίες πλοκής;

Σε ευχαριστώ -και το εννοώ- που είσαι εδώ, που συμμετέχεις, που διαβάζεις, βλέπεις τα videos και που τα μοιράζεσαι με τους δικούς σου φίλους, εντός και εκτός διαδικτύου.

Μέχρι την επόμενη συνάντησή μας, να είσαι ανέλπιστα καλά!

Μαρία

ΞΕΚΙΝΑΕΙ ΣΥΝΤΟΜΑ

"Πώς Να Γράψεις & Να Εκδώσεις Με Επιτυχία Το Μυθιστόρημά Σου, ΦΕΤΟΣ!" - ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

Aν θέλεις να γράψεις φέτος ένα μυθιστόρημα που όλοι θα μιλάμε γι' αυτό, τότε μπορείς να συμμετέχεις στο ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ ΣΥΓΓΡΑΦΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: "Πώς Να Γράψεις & Να Εκδώσεις Με Επιτυχία Το Μυθιστόρημά Σου, ΦΕΤΟΣ!" που θα ξεκινήσει σε λίγες εβδομάδες από τώρα.

Πρόκειται για ένα πρόγραμμα όπου μέσα από ένα πολύ σύντομο video και πολύ σύντομες και συγκεκριμένες οδηγίες που θα λαμβάνεις μια φορά την εβδομάδα, θα σου δείξω βήμα/βήμα τι πρέπει να κάνεις και πώς πρέπει να το κάνεις…

Αφιερώνοντας πολύ λίγο χρόνο κάθε εβδομάδα, ώστε μέσα σε 52 εβδομάδες να γράψεις, να εκδώσεις με επιτυχία, αλλά και να έχεις αναγνώστες εν αναμονή, για το πρώτο ή το επόμενο μυθιστόρημά σου, ανεξάρτητα από την κατηγορία του.

ΚΑΝΕ CLICK ΑΚΡΙΒΩΣ ΕΔΩ ή επάνω στην εικόνα για να εκδηλώσεις το ενδιαφέρον σου, αλλά και για να πάρεις όλες τις πληροφορίες.

#δημιουργικηγραφηοδηγιες #δημιουργικήγραφήσεμινάρια #δημιουργικήγραφή #δημιουργικηγραφηδωρεαν #δημιουργικήγραφήσεμινάρια #μαθηματαδημιουργικηςγραφης #ΔημιουργικήΓραφή #πωςναγραψωβιβλιομαθηματαδημιουργικηςγραφης #δημιουργικήγραφήβιβλία #γραφωτοδικομουπαραμυθι #δομημυθιστορηματος #πωςναγραψωεναμυθιστορημα #μαθηματασυγγραφηςπαραμυθιων #μαθηματασυγγραφηςδωρεαν #μαθηματασυγγραφηςβιβλιου #μαθηματααποτοσπιτι #πωςναεκδοσωέναπαραμυθι #πλοκήμυθιστορήματος #μαθηματασυγγραφήςπαραμυθιου #σκελετόςμυθιστορήματοσ #Μυθιστόρημα #σεμιναριασυγγραφηςπαραμυθιου #πωςναγινωσυγγραφεας #πωςναγινωεπιτυχημενοςσυγγραφεάς #πωςναγινωεπιτυχημενοςσυγγραφεας #πωςναγινωπλουσιοςσυγγραφεας #εκδοσηβιβλιουνεουσυγγραφεα #Εκδοσηβιβλιου #εκδοσηβιβλιουνέουσυγγραφέα #εκδοσηβιβλιουνεουσυγγραφεα

bottom of page