top of page

Πώς Πρέπει Να Είναι Το Site/Blog Ενός Συγγραφέα Της Γενιάς Μας -ΜΕΡΟΣ Ι


Ως Συγγραφέας της γενιάς μας ένα από τα πιο σημαντικά εργαλεία για την προβολή της συγγραφικής σου ταυτότητας, αλλά και για την προώθηση και το marketing των βιβλίων, των προιόντων και των υπηρεσιών που μπορεί να έχεις ως Συγγραφέας/Επιχειρηματίας της γενιάς μας, είναι το προσωπικό σου site/blog.

Στο site/blog σου οι αναγνώστες και πελάτες σου μπορούν να βρουν την δουλειά σου, αλλά και είναι το δικό σου μέσο για να δημιουργήσεις μια εξαιρετική σχέση μαζί τους, μιας και μέσα από το site/blog σου έχεις την δυνατότητα να κρατήσεις το ενδιαφέρον τους ψηλά και να τους ενημερώνεις για ό,τι νέο και φρέσκο ετοιμάζεις.

Σήμερα, η τεχνολογία σου επιτρέπει να έχεις ένα πραγματικά πανέμορφο και επαγγελματικό site με ελάχιστα χρήματα ή και δωρεάν μέσα από πλατφόρμες που εφαρμόζουν την drag-and-drop τεχνική, γι’ αυτό δεν έχεις «δικαιολογία». Πρέπει να έχεις ως Συγγραφέας/Επιχειρηματίας το δικό σου προσωπικό site/blog ΤΩΡΑ.

Όμως ανεξάρτητα από το αν θα το κατασκευάσεις εσύ, αν θα προσλάβεις έναν επαγγελματία, μια εταιρία ή αν θα ψάξεις DIY sites με drag-and-drop προγράμματα, υπάρχουν κάποια στοιχεία και κάποια σημεία, που ΠΡΕΠΕΙ να προσέξεις και να συμπεριλάβεις στο site/blog σου ώστε αυτό να βοηθήσει στην επιτυχία σου.

Σου παραθέτω παρακάτω την λίστα όλων όσων ΠΡΕΠΕΙ το site/blog σου να συμπεριλαμβάνει και σου εφιστώ την προσοχή. Αν παραλείψεις έστω και ένα στοιχείο από αυτή την λίστα, τότε ποτέ δεν θα μπορέσεις να μετατρέψεις τους απλούς επισκέπτες του site/blog σου σε φανατικούς αναγνώστες των βιβλίων σου, και πελάτες των ψηφιακών ή φυσικών προιόντων και υπηρεσιών σου.

Το Περιεχόμενό Σου

Πολύ πριν αποφασίσεις τι περιεχόμενο θα μοιραστείς με τους επισκέπτες του site/blog σου θα πρέπει να επιλέξεις την μορφή παρουσίασής του. Πρόκειται για τα θεμέλια του ηλεκτρονικού σου «σπιτιού» και παρακάτω θα βρεις τις βάσεις του, ώστε αυτά τα θεμέλια να είναι γερά.

Hosting- Δεν είναι δωρεάν και δεν θα πρέπει να βρεις την λύση για δωρεάν. Το κόστος του hosting δεν είναι ιδιαίτερα μεγάλο. Όμως αξίζει τα χρήματά του γιατί δεν κινδυνεύεις να χάσεις το site/blog σου μαζί με το περιεχόμενό του «έτσι ξαφνικά». Γι’ αυτό επέλεξε μία σοβαρή εταιρία hosting – από τις πολλές επιλογές – που έχεις σε παγκόσμιο επίπεδο για να αναλάβει για σένα το hosting του site/blog σου.

Domain- Το να αγοράσεις το δικό σου domain σημαίνει ότι αυτόματα βοηθάς τους επισκέπτες/αναγνώστες σου να σε αναζητούν πιο εύκολα και γρήγορα, γιατί τους βοηθάς να θυμούνται το όνομα του site σου. Οι επιλογές σου εδώ είναι όσες και οι εμπνεύσεις σου. ΟΜΩΣ θα σου πρότεινα ή να περιοριστείς στο όνομά σου ή στο ιδιαίτερο περιεχόμενο των βιβλίων σου.

Σχεδιασμός– Μπορεί κάποια sites ή και κάποιοι κατασκευαστές sites να σε εντυπωσιάζουν με τα εφέ και τους ιδιαίτερους σχεδιασμούς τους, ΟΜΩΣ αυτά που αγαπούν οι επισκέπτες και οι αναγνώστες δεν είναι τα «φανταχτερά», αλλά τα απλά, τα λειτουργικά, τα κλασσικά και τα ξεκάθαρα site/blogs.

Δυναμικότητα VS Σταθερότητα– Τα στατικά site/blogs είναι βαρετά και δεν έχουμε λόγο να επιστρέψουμε σε αυτά. Όμως τα δυναμικά sites, που έχουν να προσφέρουν ένα νέο άρθρο σαν blog post, links σε social media, σχόλια, και φυσικά links και επιλογές στο να αγοράσει κάποιος τα βιβλία σου, τα ψηφιακά ή φυσικά σου προϊόντα (με αφορμή τα βιβλία σου... Μάθε για το Non Fiction School, Το Σχολείο Σου Για Τα Μη-Λογοτεχνικά Βιβλία ΕΔΩ), τις ψηφιακές ή φυσικές σου υπηρεσίες (με αφορμή το βιβλίο σου) – τότε σίγουρα είναι πιο ενδιαφέροντα για τον επισκέπτη και πιο κερδοφόρα για τον συγγραφέα/επιχειρηματία.

Ευκολία Για Τον Επισκέπτη- Το καλύτερο αισθητικά και σχεδιαστικά site/blog στον κόσμο δεν θα είναι καλό, αν δεν είναι λειτουργικό, απλό και πρακτικό για τον επισκέπτη σου. Ο επισκέπτης/αναγνώστης και πελάτης σου, θα πρέπει – στο λεπτό – εύκολα και γρήγορα να βρίσκει αυτό που θέλει και να πηγαίνει εκεί που θέλει.

Σημαντικές Σελίδες Του Site/Blog Σου

Το αν θα συμπεριλάβεις Αρχική Σελίδα ή όχι στο site/blog σου πλέον δεν παίζει και τόσο ουσιαστικό ρόλο. ΟΜΩΣ θα πρέπει να δώσεις στον επισκέπτη/αναγνώστη και πελάτη σου, την δυνατότητα να σε μάθει ακόμη καλύτερα και να εξερευνήσει ακόμη πιο πολύ την δουλειά σου μέσα από τις ακόλουθες σελίδες/επιλογές.

Εάν εφαρμόσεις αυτή την λίστα σημαντικών σελίδων στο site σου, τότε να ξέρεις πως οι αναγνώστες/πελάτες σου θα συνεχίσουν να επιστρέφουν σε σένα για ό,τι έχεις να τους προσφέρεις.

Σελίδα Βιογραφικού- Αν οι αναγνώστες/πελάτες σου νιώσουν ότι συνδέονται μαζί σου σε ανθρώπινο επίπεδο, τότε να ξέρεις ότι θα επιστρέφουν σε σένα για να αγοράσουν – αλλά και να προωθήσουν στις δικές τους διασυνδέσεις και πλατφόρμα - το κάθε επόμενο βιβλίο, υπηρεσία και προϊόν σου (ψηφιακό ή φυσικό) και μέσα από την Σελίδα Του Βιογραφικού στο site/blog σου έχεις την ευκαιρία να συστηθείς μαζί τους.

Σελίδα Επικοινωνίας– Οι αναγνώστες και πελάτες σου θα θέλουν να επικοινωνούν μαζί σου. Γι’ αυτό θα πρέπει ένα από τα emails σου να είναι στην διάθεσή τους για ερωτήσεις, σχόλια, αλλά και προτάσεις που έχουν να σου κάνουν, όπως επίσης θα πρέπει να κάνεις πολύ εύκολη την διαδικασία γι’ αυτούς να επικοινωνούν μαζί τους.

Κάτι περίεργες φόρμες επικοινωνίας, περίεργοι κωδικοί, υποχρεωτικά πεδία κλπ… δεν είναι και τόσο ευπρόσδεκτα για ένα απλό email που θα θέλει να σου στείλει κάποιος.

Χωρίο Για Να Λαμβάνεις Τα Emails Tων Επισκεπτών Του Site Σου- Αν δεν έχεις χωρίο όπου να λαμβάνεις λίστα με τα emails των επισκεπτών του site σου (φυσικά αυτών που θα θέλουν να το δηλώσουν οικιοθελώς) για να συνεχίσουν την επικοινωνία μαζί τους… τότε θα πρέπει να αποκτήσεις αμέσως.

Ό,τι και να πω για την σημαντικότητα αυτού του χωρίου είναι λίγα. Δίχως αυτή την λίστα με τα emails, κανένας Συγγραφέας/Επιχειρηματίας της γενιάς μας δεν μπορεί να τα καταφέρει.

Το μέγεθος αυτής της λίστας, τα ενδιαφέροντα των ανθρώπων που κρύβονται πίσω από κάθε email, σε σχέση με το δικό σου περιεχόμενο (βιβλίων, προϊόντων και υπηρεσιών), αλλά και η προσωπική σου σχέση με αυτή την λίστα, θα καθορήσει την επιτυχία σου, ή την αποτυχία σου.

Social Media- Facebook, Twitter, Youtube και ό,τι άλλο νιώθεις ότι σου ταιριάζει, είτε σου αρέσει, είτε όχι είναι ένα από τα πιο ισχυρά μονοπάτια για να περάσεις τα «καλά» νέα των βιβλίων και υπηρεσιών ή προϊόντων σου στα μέλη, τους αναγνώστες και τους μελλοντικού σου πελάτες. Θα πρέπει μέσα από το site/blog σου η σύνδεση με τα social media για τους επισκέπτες σου να είναι ένα ξεκάθαρο και εύκολο click κοντά.

Σελίδες Πώλησης- Το site/blog σου υπάρχει για να ενισχύσει τις πωλήσεις των βιβλίων, υπηρεσιών και προϊόντων σου, ως Συγγραφέας/Επιχειρηματίας. Για κάθε βιβλίο, προϊόν, και υπηρεσία σου θα πρέπει να υπάρχει και μια διαφορετική σελίδα, την οποία θα πρέπει να μελετήσεις και να παρουσιάσεις πολύ καλά. Όπως επίσης θα πρέπει να υπάρχει και μία σελίδα με όλα τα προϊόντα, βιβλία και υπηρεσίες σου για να μπορεί κάποιος να τα δει όλα μαζί κι από εκεί να επιλέξει.

Η Σελίδα Με Τα Blog Post Σου

Αν θέλεις το site σου να είναι φρέσκο και επίκαιρο, τότε θα πρέπει να συμπεριλαμβάνει και μία σελίδα με blog/posts, που μπορείς να την ονομάσεις όπως θέλεις. Το σημαντικό είναι να υπάρχει.

Συνέπεια– Όσο σημαντικό είναι να υπάρχει η σελίδα blog στο site σου, άλλο τόσο σημαντικό είναι να υπάρχει συνέπεια στο κάθε πότε παρουσιάζεις φρέσκο και νέο περιεχόμενο για τα μέλη σου. Δεν έχει σημασία αν το κάνεις δύο φορές την εβδομάδα, ή μια φορά τον μήνα ή κάθε δεκαπέντε. Το σημαντικό είναι να είσαι συνεπείς και ξεκάθαρη/ξεκάθαρος στο στυλ σου.

Η Θεματολογία Σου- Η Blog Σελίδα στο site σου είναι η πιο δυναμική ευκαιρία που έχεις για να σε γνωρίσουν οι επισκέπτες σου. Για να πάρεις εμπνεύσεις και ιδέες μπορείς να γραφτείς στα blogs άλλων συγγραφέων ή να γράφεις για όλα όσα σε ενδιαφέρουν ως Άτομο, Συγγραφέα και Επιχειρηματία.

ΟΜΩΣ θα πρέπει η θεματολογία σου να είναι ξεκάθαρη και σταθερή. Δηλαδή μη γράφεις μια μέρα για τον καφέ, την άλλη για την πολιτική, την μεθεπόμενη για τον καιρό και τις παραλίες. Θέλεις ένα θεματικό blog που θα σε αναδεικνύει και ως Συγγραφέα/Επιχειρηματία, αλλά και ως άνθρωπο.

Το Περιεχόμενό Σου- Αφού ξεκαθαρίσεις την θεματολογία στην οποία θέλεις να κινηθείς τότε θα πρέπει το περιεχόμενο των blog posts σου να είναι σχετικό με το θέμα σου και την Ταυτότητά σου ως Συγγραφέας/Επιχειρηματίας… ΠΑΝΤΑ, αλλά και το περιεχόμενό σου να είναι φρέσκο και κάτω από την δική σου οπτική γωνία.

Στυλ & Γραμματοσειρές- Μπορεί να ακούγεται αυτονόητο, αλλά δεν είναι για πολλούς από εμάς. Διάλεξε ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΡΧΗ ένα στυλ παρουσίασης των Post σου και βεβαιώσου ότι παραμένεις πιστή/πιστός σε αυτό. Δηλαδή βεβαιώσου πως χρησιμοποιείς την ίδια γραμματοσειρά στο περιεχόμενο και στον τίτλο. Πως χρησιμοποιείς φωτογραφίες ή όχι, και μην το παρακάνεις. Αυτή είναι η σελίδα του blog σου και όχι μια σχολική εφημερίδα ή το προσωπικό σου φωτογραφικό album.

Σχόλια- Επέτρεψε στους αναγνώστες σου στο τέλος από κάθε blog post να εκφράσουν τις σκέψεις τους για όσα έμαθαν μέσα από σένα. Οι αναγνώστες θέλουν αυτόν τον «διάλογο» με τον Συγγραφέα και το περιεχόμενό του.

Την επόμενη φορά θα μιλήσουμε για το seo ενός τέτοιου site/blog, αλλά και για το marketing και την προώθησή του. Μιας και δεν αρκεί να έχεις ένα καταπληκτικό site για να προβάλεις την Συγγραφική και Επιχειρηματική σου δράση, αν κανείς δεν το γνωρίζει ή δεν μπορεί εύκολα να το εντοπίσει και να το βρει στο διαδίκτυο.

Στο μεταξύ... βεβαιώσου ότι Συμμετέχεις Στις Προεγγραφές για το Νέο Ψηφιακό Σεμινάριο του Writing-Online:

Σημαντικό Να Γνωρίζεις:

Η Έκπτωση Του -70% & H Δυνατότητα Να Λάβεις ΕΝΤΕΛΩΣ ΔΩΡΕΑΝ Επτά (7) Επιπλέον Ολοκαίνουργια Ψηφιακά Εκπαιδευτικά Προγράμματα Ισχύει ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΕΡΙΟΔΟ ΤΩΝ ΠΡΟΕΓΓΡΑΦΩΝ, ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΤΑ ΠΡΩΤΑ 30 ΜΕΛΗ ΜΑΣ, KAI ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΕΠΑΝΑΛΗΦΘΕΙ.

Μετά το πέρας των Προεγγραφών:

  • Οι ενδιαφερόμενοι που θα θελήσουν να παρακολουθήσουν τα 7 Επιπλέον Εκπαιδευτικά Προγράμματα, που συνοδεύουν το «Non-Fiction School, Το Σχολείο Σου Για Μη-Λογοτεχνικά Βιβλία» θα πρέπει να πληρώσουν έξτρα γι' αυτά.

  • Αυτόματα το κόστος απόκτησης του σεμιναρίου θα αυξηθεί.

  • Και το ίδιο το Ψηφιακό Σεμινάριο μετά την 3η εβδομάδα της επίσημης κυκλοφορίας του θα αποσυρθεί για 8-10 μήνες.

Θα χαρώ πολύ να σε "δω" στο Non-Fition School, Το Σχολείο Σου Για Μη Λογοτεχνικά Βιβλία, αλλά και θαυμάσω το δικό σου προσωπικό site/blog όπου θα προβάλεις την δουλειά σου ως Συγγραφέας και Επιχειρηματίας, μέσα από Ψηφιακά/Φυσικά Προιόντα και Ψηφιακές/Φυσικές Υπηρεσίες.

Τα λέμε ξανά σύντομα με το δεύτερο μέρος αυτού του post.

Η παρουσία και η εμπιστοσύνη σου, μας τιμά όλους!

Μαρία


bottom of page