top of page

Τι Eίναι H «Πλατφόρμα/Platform» Eνός Συγγραφέα Της Γενιάς Μας & Γιατί Δίχως Αυτή, Οι Πωλήσεις Τω


Αν είσαι ένας/μία συγγραφέας που προετοιμάζει ένα βιβλίο που σύντομα θέλεις να υποδεχτούν οι αναγνώστες σου.

Ή αν είσαι ένας/μία συγγραφέας που το βιβλίο σου είναι ήδη προσβάσημο στους αναγνώστες και θέλεις να πουλήσεις όσα περισσότερα αντίτυπα γίνεται.

Tότε:

  • Tο να κατανοήσεις,

  • Nα εστιαστείς,

  • Aλλά και να χτίσεις την πλατφόρμα σου – your platform – όπως λέγετε, σύμφωνα με την αμερικάνικη/αγγλική ορολογία,

  • Eίναι κάτι τόσο σημαντικό,

  • Όσο και η ίδια η συγγραφή του βιβλίου.

Η πλατφόρμα σου ως συγγραφέας (your platform) είναι όλοι οι άνθρωποι (πιθανοί αναγνώστες) που είναι συνδεδεμένοι μαζί σου, αλλά και θα μπορούσαν να συνδεθούν μέσα από όλα τα κανάλια που έχεις στην διάθεσή σου και επικοινωνείς μαζί τους.

Κανάλια… που έχουν να κάνουν τόσο με την φυσική επικοινωνία, όσο και με την ηλεκτρονική/ψηφιακή επικοινωνία.

Επίσης, η πλατφόρμα σου μπορεί να «μεταφραστεί» και ως η ικανότητα που έχεις ως συγγραφέας να επηρεάσεις, προτείνεις και στο τέλος να πουλήσεις τα βιβλία σου μέσα από:

1. Το ποιος είσαι / Το ποια είσαι. 2. Τις προσωπικές και επαγγελματικές επαφές που έχεις. 3. Τις επαφές που έχεις και αφορούν τα ΜΜΕ, προσωπικά blogs, ακόμη και τις επαφές που έχεις μέσα από τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ποια Είναι Τα Βασικά Βήματα Για Να Χτίσεις Την Πλατφόρμα Σου;

Παρακάτω θα βρεις μια λίστα με όλα τα βασικά σημεία που ένας συγγραφέας της γενιάς μας έχει στην διάθεσή του για να χτίσει την προσωπική πλατφόρμα των αναγνωστών του.

Δεν είναι απαραίτητο να εφαρμόσεις όλα τα παρακάτω μονοπάτια.

Είναι όμως πάρα πολύ σημαντικό να επιλέξεις αυτό που σου ταιριάζει καλύτερα – ή ακόμη καλύτερα – να κάνεις συνδυασμό αυτών που σου ταιριάζουν καλύτερα, και να διαπρέψεις μέσα από το μέσο που σε εξυπηρετεί και σου φέρνει τον μεγαλύτερο αριθμό αναγνωστών που θα μπορείς να είσαι σε μια συνεχή επαφή μαζί τους.

Ας ξεκινήσουμε λοιπόν!

  • Ένα προσωπικό site ή blog μέσα στο οποίο θα γράφεις συχνά, αλλά και θα μαζεύεις λίστα με τα e-mails των επισκεπτών/αναγνωστών σου, ώστε να επικοινωνείς μαζί τους και να τους ενημερώνεις, τόσο για την εξέλιξη της συγγραφής του εκάστοτε βιβλίου σου, όσο και για την κυκλοφορία του.

  • Η δημιουργία ενός ηλεκτρονικού newsletter που θα το στέλνεις, με συνέπεια, στην λίστα με όλους όσους θα είναι εγγεγραμμένα μέλη αυτού του ηλεκτρονικού ενημερωτικού newsletter.

  • Το να αρθρογραφείς για κάποιο ΜΜΕ μέσο. Όσο μεγαλύτερο τόσο το καλύτερο! Και φυσικά στο τέλος κάθε άρθρου να υπογράφεις με το όνομά σου, αλλά και με το όνομα του site/blog σου για να οδηγείς τους αναγνώστες στον προσωπικό σου ηλεκτρονικό ιστότοπο.

  • Το να γράφεις ως guest/επισκέπτης σε μεγάλα sites ή blogs.

  • Το να είσαι σε επαφή με ανθρώπους που γνωρίζεις σε προσωπικό ή επαγγελματικό επίπεδο, οι οποίοι επηρεάζουν μεγάλο ανθρώπινο κοινό. Για παράδειγμα, είναι άτομα που ηγούνται κάποιας ομάδας, κάποιου ΜΜΕ, κάποιας κοινωνικής οργάνωσης, κ.λπ.

  • Το να κάνεις κάποιες ομιλίες σε ομάδες ανθρώπων που θα τις συσχετίσεις με το βιβλίο σου.

  • Παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

  • Το να είσαι μέλος οργανισμών που έχουν πάρα πολλά μέλη.

  • Το να οργανώσεις εμφανίσεις και συνεντεύξεις σε ΜΜΕ, τόσο με την φυσική, όσο και με την ηλεκτρονική τους μορφή.

Επαναλαμβάνω… όλα τα παραπάνω δεν ταιριάζουν σε όλους.

Όμως όσο πιο πολύ εστιαστείς στο να χτίσεις την πλατφόρμα σου ως συγγραφέας, τόσο θα ανακαλύπτεις και νέους τρόπους για να έλξεις αναγνώστες γύρω από το κάθε βιβλίο σου, όπως και θα ανακαλύψεις ποιο ή ποια μονοπάτια σου ταιριάζουν καλύτερα.

Η προσωπική μου συμβουλή είναι να επιλέξεις το, ή τα, μονοπάτια που σου ταιριάζουν καλύτερα και μέσα σε αυτά να εμβαθύνεις, αλλά και μέσα από αυτά, να διαπρέψεις.

Επίσης, θέλω να ξέρεις πως το να χτίσεις την πλατφόρμα των αναγνωστών σου είναι κάτι που γίνεται, αλλά θέλει από την δική σου πλευρά, απόφαση, επιλογή, χρόνο, και ενέργεια, ως επένδυση.

Το να έχεις ένα λογαριασμό στο facebook ή ένα προσωπικό blog δεν σημαίνει αυτόματα πως έχεις και πλατφόρμα.

Θα πρέπει να μάθεις τα πάντα γι’ αυτό το θέμα και να βάλεις τα δυνατά σου, ώστε να κάνεις ό,τι καλύτερο μπορείς.

Μέσα από το Writing-Online θα εμβαθύνουμε για το θέμα αυτό, σε επόμενα blog post μας.

Τώρα θέλω να ακούσω εσένα.

Έχεις σκεφτεί ποτέ την πλατφόρμα σου ως συγγραφέας; Γνώριζες από πριν τι είναι όλο αυτό και πόσο σημαντικό είναι για τους συγγραφείς της γενιάς μας;

Και από τα παραπάνω βήματα, ποιο είναι αυτό/αυτά που σου ταιριάζουν καλύτερα;

Έχεις αρχίσει να χτίζεις την συγγραφική σου παλτφόρμα ή θα ξεκινήσεις αμέσως τώρα;

Η προσωπική σου ιστορία να ξέρεις ότι μπορεί να εμπνεύσει όλους μας. Γι αυτό μη διστάσεις να την μοιραστείς μαζί μας, στο χωρίο των σχολίων, κάτω από το άρθρο.

Όπως πάντα, σε ευχαριστώ που συμμετέχεις με την ψυχή, το πνεύμα και την προσωπική σου εμπειρία.

Να έχεις μια ανέλπιστα όμορφη μέρα!

Μαρία Γούσιου,

Συγγραφέας, Writing-Coach + Eπιμελήτρια Βιβλίων

Οικοδέσποινα Online/Ψηφιακών Σεμιναρίων Συγγραφής - Δημιουργικής Γραφής

Οικοδέσποινα του Writing-Online.gr


bottom of page